۲ سازه غیر قانونی در حریم آثار تاریخی کرمانشاه رفع تخلف می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: ۲ سازه غیر قانونی در حریم آثار تاریخی استان با قلع و قمع، رفع تخلف می‌شوند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: با پیگیری‌های واحد حقوقی اداره‌کل ۲ پرونده تخلف ساخت و ساز غیر مجاز در حریم اثار تاریخی استان منجر به صدور رای برای رفع تخلف شده است که به زودی اجرایی می‌شوند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: جلسه هماهنگی برای رفع تخلف و قلع و قمع طبقات غیر قانونی در عرصه آثار تاریخی تاقبستان و بید: سرخ شهرستان صحنه برگزار شد. 

او با تاکید بر شرح وظایف اداره‌کل در صیانت و حفاظت بهینه از آثار و اتلال تاریخی استان خطاب به واحدهای مرتبط در این زمینه به ویژه یگان حفاظت، گفت: تمام تلاش خود را بکار گیرند تا در طول شبانه روز این آثار که امانتی است در نزد ما برای آیندگان حفاظت شوند. 

فرمانی افزود: سرکشی منظم، کارشناسی دقیق و پیگیری حقوقی در زمان مشخص می‌تواند در چهارچوب یک روند زنجیره‌ای خاص در پیشگیری از وقوع جرائم بر علیه آثار تاریخی مؤثر باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در خاتمه تاکید کرد: ضمن تلاش شبانه روزی برای ممانعت از تعرض و تخریب آثار تاریخی، با متخلفین این حوزه در چهارچوب قانون بدون هیچگونه مماشاتی برخورد قانونی انجام و پرونده‌ها تا حصول نتیجه و رفع تخلف پیگیری می‌شوند. 

همچنین صدیقه پرواره مسئول واحد حقوقی اداره‌کل ضمن ارائه گزارشی از روند پیگیری این پرنده‌ها، گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفت‌ایم تا در کنار سایر همکاران از آثار بی بدیل استان کمال صیانت و حفاظت را داشته باشیم.

مسئول حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: به همین منظور توانسته‌ایم با قید فوریت این ۲ پرونده را به سرانجام رسانیم که لازم است برای اجرای حکم هماهنگی بین بخشی انجام شود.

پرواره در خاتمه گفت: این ۲ پرونده دارای فراینده پیچیده و خاصی بود که در بازدیدهای مسئول شهرستان صحنه و مدیر پایگاه تاق‌بستان و نیز پی‌گیری‌های ویژه حقوقی منجر به صدور حکم و اجرا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020700315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha