نخستین نشست هم‌اندیشی موزه‌داران قم برگزار شد

نخستین نشست هم‌اندیشی موزه‌داران قمِ با حضور مدیران موزه‌ها و مسئولان مجموعه‌های میراثی و خانه‌های تاریخی استان قم در تالار عترت موزه آستانه تشکیل شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم،  نخستین نشست هم‌اندیشی موزه‌داران قمِ روز سه‌شنبه نهم خردادماه با هدف افزایش تعاملات بین موزه‌ای، هم‌افزایی و همسویی موزه‌ها و موزه‌واره‌های شهر مقدس قم با شرکت ۲۵ نفر از مسئولان و کارشناسان از ۱۰ موزه، خانه‌موزه و مجموعه تاریخی و میراثی قم، به ابتکار و میزبانی موزه آستان مقدس قم برگزار شد.

موزه‌داران قم پس از شرکت در آیین سنتی خطبه‌خوانی خدام بارگاه فاطمی، با روایتگری مسئول موزه فاطمی ضمن بازدید از گنجینه‌ها و آثار نمایش‌یافته در این موزه، در راستای تعامل و همکاری بیشتر به تبادل نظرات و تجربیات پرداختند.

مدیران و کارشناسان موزه دین و زندگی (مستقر مسجد جمکران)، موزه سنگ، مورزه دفاع مقدس، موزه مردم‌شناسی (خانه تاریخی زند)، خانه موزه علوم و فنون آموزش و پرورش، خانه موزه شهیدان زین الدین، موزه تاریخ طبیعی قم، موزه مراجع عظام، موزه امام علی (ع) وابسته به دفتر آیت الله سیستانی، مجموعه فرهنگی تاریخی ملاصدرا در کهک و همچنین تعدادی از مدیران و کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی در این نشست حضور داشتند.

با توجه به استقبال مدعوین از ابتکار موزه فاطمی در برگزاری این نشست، حاضران بر تداوم برگزاری جلسات بین موزه‌ای و اتخاذ رویکردهای همسو و انجام برنامه‌های مشترک و موثر توافق و تاکید کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020310684276

برچسب‌ها