گردشگری روستایی آبادان وارد فاز اجرایی شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری روستایی در شهرستان آبادان پس از بررسی و اجرای طرح‌های متعدد اکنون به صورت عملی وارد فاز اجرایی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری بازار، سیدمحمد مولوی در حاشیه بازدید از طرح توسعه اقتصادی روستاهای آبادان اظهار کرد: به صورت مستمر تاکید کرده‌ام فعال‌سازی اقتصاد روستا و توسعه مشاغل روستایی در شهرستان آبادان بسیار مهم است و در این خصوص سازمان منطقه آزاد اروند برنامه‌ریزی شایسته انجام داده است.

او افزود: تاکنون نشست هماهنگی در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شده و به صورت میدانی بازدیدها و بررسی ها در روستاهای مختلف در حال انجام است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: با پیگیری‌هایی که انجام دادم اکنون در چند روستای شهرستان آبادان بوم‌گردی و یا خانه مسافر ایجاد شده است و در واقع گردشگری روستایی پس از بررسی و اجرای طرح‌های متعدد اکنون به صورت عملی وارد فاز اجرایی شده است.

مولوی ادامه داد: در این بازدید معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آبادان، مسئولان شیلات و مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان آبادان حضور دارند و مقرر شد رئیس اداره میراث‌فرهنگی در راستای توسعه گردشگری روستایی یک طرح جامع نیز تدوین کند.

او با تاکید بر اینکه برای توسعه اقتصادی روستاهای آبادان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته است، اضافه کرد: گردشگری روستایی از طریق خانه مسافر و بوم‌گردی، سردخانه خانگی، خشک کردن سبزی، تولید سبد، پرورش ماهی، کشت گیاهان دارویی، کشت پاجوش و جداسازی هسته خرما برای فرآوری واحدهای صنعتی مشاغل در نظر گرفته شده برای روستاهای منطقه است.

انتهای پیام/

کد خبر 14020313622946

برچسب‌ها