صنایع‌دستی بازوی توانمند معرفی ظرفیت‌های جهانی همدان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص و پیشکسوت صنایع‌دستی همدان گفت: صنایع‌دستی و هنرهای سنتی حلقه تکمیلی پازل گردشگری و سفیر فرهنگی‌ و بازوی توانمند معرفی ظرفیت‌های جهانی همدان است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم علیزاده، پنجشنبه 18 خردادماه گفت: هنرهای دستی از مواد بومی و محلی یک منطقه به دست می‌آید و این روزها که همدان در حال آماده شدن برای میزبانی از ارزیابان یونسکو است باید توجه داشته باشیم هنرمندان استان می‌توانند به وسیله دست و ابزارهای دستی هنر و ذوق و خلاقیت خود را در این هنرهای دستی در عرصه ملی و بین المللی به زیبایی به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان بیان کرد: قدردان زنان و مادران هنرمند استانیم چرا که این هنری که از آن به خوبی صحبت شد، در دامان آن‌ها رشد کرده و سینه به سینه هنرمندان را تربیت کردند. اگر بخواهیم فرهنگ‌مان را منتقل کنیم باید به کالا تبدیل شود چرا که روح هنرمندان در جای جای این صنایع‌دستی دوخته و جاری شده است.

او بیان کرد: صنایع‌دستی اقتصاد بنیان، هویت ما را پایه‌ریزی می‌کند و تحول در محتوا، رویکرد و ساز و کار بدین مفهوم است که باید محصول به روز و شاخص داشته باشیم.

معصوم علیزاده به نقش صنایع‌دستی در ایجاد فرصت‌های شغلی، تصریح کرد: زمینه لازم برای آموزش علاقه‌مندان به صنایع‌دستی همدان همواره در استان فراهم شده است  و پیشکسوتان و مربیان صنایع‌دستی به عنوان سرمایه‌های ارزشمند در این مسیر برای ما نقشی ایفا می‌کنند که از آن برای انتقال هنر آنها  به نسل آینده استفاده و دوره آموزشی برگزار می‌شود.

در پایان این آیین از هنرمندان همدانی، مرضیه درویشی در رشته رودوزی‌های سنتی، حسین علیزاده  پیشکسوت چرم و سراجی سنتی، نبی الله بهمنی مهد پیشکسوت سفال و سفالگری، یدالله کریمی رئیس اتحادیه مبلمان و منبت ملایر، سعید طلایی هنرمند رشته قفل‌سازی سنتی و محمد مهدی فرهادی فضلی رشته نازک‌کاری چوب تجلیل شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020318889542

برچسب‌ها