اجرای 26 عنوان برنامه همزمان با روز جهانی و هفته صنایع‌دستی در استان زنجان

معاون صنایع‌دستی هنرهای سنتی استان زنجان گفت: 26 عنوان برنامه استانی و شهرستانی به مناسبت روز حهانی و هفته صنایع‌دستی در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید میکائیل موسوی ضمن تبریک هفته صنایع‌دستی گفت: امسال به مناسبت این هفته 26 برنامه در سطح استانی و شهرستانی اجرا می‌شود.

معاون‌صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان در تشریح برنامه‌های این هفته افزود: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی مرکز استان، برگزاری چالش «طراحی چاقو» توسط هنرمندان زنجان، حضور معاون صنایع‌دستی و هيئت همراه در استان به مناسبت هفته صنایع‌دستی و بزرگداشت روز جهانی و نشست با هنرمندان شاخص مليله كار استان با حضور 30 هنرمند شاخص از جمله این برنامه‌هاست.

موسوی ادامه داد: بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان، افتتاح گذر مليله در پیاده‌راه سبزه‌میدان، امضاء تفاهم نامه واگذاري مجموعه ايران كوچك با حضور معاون صنایع دستی وزارتخانه و شهردار زنجان و افتتاح فروشگاه بزرگ مس از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته صنایع‌دستی اجرا خواهد شد.

معاون صنایع‌دستی هنرهای سنتی استان زنجان اضافه کرد: بازديد از خانه هنرمندان و كارگاه‌های بزرگ استان، آغاز 10 دوره آموزشی شامل (مسگري، قلم زنی، منبت كاری، محصولات چرمی دست دوز، طراحی فرم در مليله، چاروق‌دوزی، مليله كاری)، ديدار با خانواده معظم شهدای صنایع‌دستی، ارائه تخفيف فروش صنایع‌دستی در فروشگاه‌های منتخب، دیدار با هنرمندان پیشکسوت صنایع دستی و همكاران بازنشسته، راه‌اندازی كارگاه آموزش و توليد، برگزاری نمايشگاه صنایع‌دستی همزمان با جشنواره گيلاس و اجرايی کردن تفاهم نامه آموزش صنایع‌دستی در كتابخانه های استان با همكاری با اداره كل كتابخانه‌های استان نیز از سایر برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

او در تشریح برنامه‌های شهرستانی نیز گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در دانشگاه پیام‎نور خرمدره، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در چلبی اوغلی سلطانیه، برگزاری نمايشگاه همزمان با جشنواره گيلاس در روستای شیت و ولیدر، آغاز دوره‌های آموزشی در رشته‌های (گليم‌بافی، البسه محلی، بافتنی سنتی) و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در خدابنده از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در شهرستان‌هاست.

موسوی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در ابهر و دیدار با هنرمندان این شهرستان، آغاز دوره آموزشی گلیم‌بافی در ایجرود، نشست با هنرمندان صنایع‌دستی در ایجرود و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی در همه شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌های شهرستانی است که همزمان با هفته صنایع‌دستی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320931596

برچسب‌ها