سخنان پیشکسوتان عرصه میراث‌فرهنگی شنیده شود

رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با مثبت ارزیابی کردن دومین برگزاری آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی، گوش فرادادن به سخنان پیشکسوتان این عرصه را یک اصل ضروری دانست.

به گزارش میراث‌‌آریا، سید محمد بهشتی رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی بیان کرد: برگزاری دومین آیین نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی ایران ایده بسیار خوبی است.

به گفته او، خوب است افرادی که عمرشان را در این قضایا گذاشته‌اند، دیده شوند، البته به شرط اینکه به حرف‌های آنها هم گوش بدهند.

بهشتی تاکید کرد: افراد پیشکسوت نظرات و پیشنهادهایی دارند که باید شنیده شود.

این پیشکسوت میراث‌فرهنگی یادآور شد: در موضوع میراث‌فرهنگی هیچکس از صحنه خارج نمی‌شود. افراد در صحنه باقی می‌مانند، فقط در برخی مواقع برای حل مسائل از دستشان کاری بر می‌آید و در مواقعی هم کاری از آن‌ها ساخته نیست.

رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی اضافه کرد: در عرصه میراث‌فرهنگی، این‌طور نیست که افراد بی‌تفاوت باشند.

او گفت: خبرگان این حوزه معدود هستند و کلید بسیاری از تصمیمات در دست خبرگان میراث‌فرهنگی است. این خبرگان از نظر فهم موضوع و پیدا کردن راه حل می‌توانند به تصمیم‌سازان کمک کنند.

بهشتی ادامه داد: موضوع میراث‌فرهنگی یک موضوع ثقیل است و موضوع آسانی نیست. به همین دلیل نخبگانی که در این زمینه عمری را سپری کرده‌اند، وجود ارزشمندی هستند که باید سراغشان رفت و از نظراتشان استفاده کرد.

این پیشکسوت میراث‌فرهنگی درباره معیارهای شناسایی و معرفی افراد خبره این حوزه گفت: تعداد نخبگان میراث‌فرهنگی خیلی زیاد نیست و این افراد ناشناس هم نیستند. برای همین برای تجلیل از آن‌ها نیازی به رای گرفتن نیست. کافی است چشم بچرخانید و همه را ببینید.

او آیین نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی را در ابتدای راه توصیف کرد و افزود: این روندی که آغاز شده است، هنوز در ابتدای راه است. باید دوره‌های مختلف آن برگزار شود. هر فردی نظری داشته باشد، حتما آن را اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322640504

برچسب‌ها