زنده کردن مفاخر میراث‌فرهنگی با برگزاری نکوداشت چهره‌های ماندگار

دانشیار دانشگاه تهران برگزاری جشنواره نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث‌فرهنگی را گامی در راه زنده کردن این شخصیت‌ها اعلام کرد.

به گزارش میراث‌‌آریا، محمد رحیم صراف دانشیار دانشگاه تهران درباره اثر این رویداد بر فعالان حوزه میراث‌فرهنگی بیان کرد: هرچه شما یادی از مفاخر فرهنگی کنید، این مفاخر فرهنگی را زنده می‌کنید.

او افزود: این جمله‌ای است که اول و آخر حرف من را به شما می‌‎رساند. زنده کردن مفاخر میراث فرهنگی جامعه را زنده می‌کند و جامعه از این رویکرد، انرژی می‌گیرد.

صراف بیان کرد: با چنین رویدادی مفاخر جامعه فکر می‌کنند مردمی که در اطرافشان زندگی می‌کنند، به آن بها می‌دهند. این برای مفاخر و جامعه یک تجربه است.

دانشیار دانشگاه تهران درباره اقدامات لازم برای پربارتر شدن رویداد گفت: بهتر است یک جشن ساده بگیرید و این افراد را دعوت کرده و از آنها قدردانی کنید.

به گفته صراف، افرادی که از آنها قدردانی می‌شود باید کسانی باشند که به کشور خدمت کرده‌اند و کارهایی انجام داده‌اند که باعث افتخار کشور است.

او تصریح کرد: مشارکت مهندس ضرغامی در این رویداد ضروری است. بدون وزیر میراث‌فرهنگی نمی‌شود چنین رویدادی را برگزار کرد.

این دانشیار دانشگاه تهران یادآور شد: وزارت میراث‌فرهنگی تجربه این کارها را دارد. از پیشکسوتانی که اکنون در وزارت میراث‌فرهنگی هستند، در این رابطه بپرسید و صحبت کنید که برای افراد مختلف چه کاری کرده‌اند. برخی نیروهای میراث‌فرهنگی در این رابطه تجربه دارند.

او ادامه داد: برگزاری این رویداد کار کوچکی نیست. افراد مختلفی در وزارت میراث‌فرهنگی در این حوزه تجربه دارند که می‌توانند به پربارتر شدن آن کمک کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322640729

برچسب‌ها