صدور 700 مجوز فعالیت صنایع‌دستی در بروجرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان از صدور ۷۰۰ مجوز فعالیت در بخش صنایع‌دستی شهرستان بروجرد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور ضمن بیان خبر فوق، افزود: در راستای ترویج صنایع‌دستی در بروجرد تاکنون 700 مورد مجوز فعالیت در این شهرستان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته صنایع‌دستی اظهار کرد: عمده مجوز فعالیت وجود دارد که این هنرمندان صنایع‌دستی در گروه‌های مختلف مانند فلزات، چوب، دست بافته‌ها، ورشوسازی، نساجی سنتی و قلم‌زنی فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: در گروه چوب می‌توان به هنرمندان فعال در رشته‌هایی مانند گره چینی، خراطی و در گروه نساجی سنتی می‌توان به ماشته‌بافی اشاره کرد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد از قطب‌های صنایع‌دستی استان و به نوعی کشور محسوب می‌شود افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی و راه‌اندازی خانه تخصصی رشته‌های این هنرصنعت از جمله طرح‌های حمایتی این اداره‌کل برای هنرمندان استان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: رشته‌های دیگر صنایع دستی فعال در بروجرد شامل طراحی سنتی چرم، کاشی سنتی و سفال لعابدار است که هنرمندانی در این رشته‌ها دارای مجوز فعالیت هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324309970

برچسب‌ها