168اقامتگاه بوم‌گردی در استان گلستان فعال است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: ۱۶۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در سطح استان داریم که در نوروز امسال شاهد استقبال خوب مسافران و گردشگران از این اقامتگاه‌ها بودیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری در برنامه زنده تلویزیونی حرف حساب صداوسیمای مرکز گلستان با تشریح آخرین وضعیت گردشگری استان، گفت: یکی از اقدامات مهم و ویژه در حوزه توسعه و حمایت از صنعت گردشگری صدور مجوزهای بی‌نام است با تأکیدات استاندار گلستان به دستگاه‌های اجرایی استان شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه بودیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان یادآور شد: از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان گلستان، تاکنون ۲۹ میلیارد تومان به پروژه‌های استان اختصاص یافته است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین بازارچه فروش محصولات صنایع‌دستی شمال کشور که اعتبارات تکمیل آن از رهاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان است در هفته دولت امسال در شهرستان آق‌قلا به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساوری در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت تپه تاریخی قلعه‌خندان گرگان، گفت: طرح مطالعات حفظ و احیا تپه تاریخی قلعه‌خندان با مشارکت شهرداری گرگان در دست اقدام است.

او همچنین بیان کرد: در خصوص توسعه زیرساخت گردشگری روستای زیارت مشاور با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و حمایت دستگاه قضایی استان در حال تدوین طرح ساماندهی گردشگری این روستای توریستی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020328118449

برچسب‌ها