تاکید استاندار خوزستان بر تکریم اتباع پاکستانی و افغانستانی زائر اربعین

استاندار خوزستان با تأکید بر تکریم زائران افغانستانی و پاکستانی اربعین حسینی گفت: اگر به این نتیجه رسیدیم که اتباع باید از مرزها خارج شوند حتماً باید امکانات متناسب درنظر گرفته شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی اکبر حسینی‌محراب بعدازظهر ۲۸ خردادماه 1402 در نشست ستاد اربعین حسینی استان که با حضور رئیس ستاد اربعین کشور برگزار شد، اظهار کرد: جلسات اربعین را از شروع مبدا استان‌ها تا داخل عراق درنظر می گیریم و فقط به خوزستان محدود نیست که امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی، پلیس راه، بسیج، هلال‌احمر و اورژانس بتوانیم خدمتگزاری کنیم و امنیت و شرایط مناسب عبور و مرور را تأمین کنیم.

استاندار خوزستان افزود: جان زوار امام‌حسین از هر جهت برای ما اهمیت دارد و بر خود تکلیف و واجب می‌دانیم که مشکلی پیش نیاید. طبعاً ظرفیت‌سازی برای سیستم‌های سرمایشی و آب باید از الآن صورت گیرد و حتما سردخانه لازم است تا مواد غذایی حفظ شود.

او گفت: مهم‌ترین موضوع، راه است که تلفات ندهیم. راه خرمشهر ـ اهواز واقعا خطرناک است؛ بخش وسیعی از ترددها از آن طرف صورت می‌گیرد. به جاده بوستان عبدالخان نیز حتماً باید پرداخته شود. جاده سوسنگرد به چذابه متأسفانه باتوجه به تخصیص‌های کم اعتبارات به نظر می‌رسد که کامل نشود و نیاز به مذاکره با وزارت راه دارد. جاده عبدالخان ـ بستان هم قبلاً از شاه‌راه‌های اصلی نبود اما الآن باتوجه به تردد زوار جاده اصلی شده است، بنابراین شانه‌سازی و سایر موارد انجام شود.

حسینی‌محراب تأکید کرد: باید رفت و آمد روان و خوبی در جاده‌ها داشته باشیم و ترافیکی که ایجاد می‌شود باید مدیریت شود.

او ادامه داد: آنچه که باید خیلی مورد توجه قرار گیرد حمل‌ونقل در داخل کشور و در عراق است که طبیعتاً نیاز به سرویس‌های بیشتری دارد و باید همه به ویژه دستگاه‌هایی که مأموریت گرفته‌اند حتماً تلاش کنند.

استاندار خوزستان درخصوص رفت‌وآمد اتباع خارجه نیز عنوان کرد: اتباع خارجی پاکستانی و افغانستانی باید حتماً تکریم شوند، اگر به این نتیجه رسیدیم که اتباع باید از این مرزها خارج شوند حتماً باید امکانات متناسب درنظر گرفته شود.

او گفت: سال گذشته مشکلی در پارکینگ‌ها پیش آمد و نرخ پنج‌هزار تومانی درنظرگرفته‌شده بود. امسال نیز نرخ در ستاد تعیین شود تا بتوانیم در قراردادهایی که بابت سرویس‌دهی پارکینگ داریم، استفاده شود.

حسینی‌محراب اظهار امیدواری کرد: در فرصت باقیمانده، در زمینه حمل‌ونقل ریلی و هوایی افدامات لازم برای تسهیل سفر زائران اربعین حسینی صورت گیرد.

نرخ توقف‌گاه خودرو در مرزهای شلمچه و چذابه، تشکیل قرارگاه مشترک در این دو مرز بین‌المللی با هدف هماهنگی امور مرتبط با زائران اربعین، آماده‌سازی مخازن آب، بهسازی جاده‌های ارتباطی موکب‌ها و تردد روان زائران از دیگر موارد مطرح شده توسط استاندار خوزستان در نشست ستاد اربعین استان بود.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020329478331

برچسب‌ها