آغاز عملیات مرمت سرای نقشینه در بازار اراک

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت اضطراری سرای نقشینه بازار تاریخی اراک آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، حسین محمودی گفت: در این مرحله مرمت اضطراری سرای نقشینه بازار تاریخی اراک، یکی از طاق‌های سرا دچار شکستگی شده بود که با انتخاب پیمانکار ذیصلاح و با نظارت اداره‌کل در تمامی مراحل مرمت در حال اجراست.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با بیان اینکه روند حفاظت و مرمت به صورت مستمر است و بسته به آسیب وارده انجام می‌شود، افزود: مجموعه تاریخی بازار تاریخی اراک در طول زمان دچار آسیب‌هایی شده است با مشارکت شهرداری و کسبه بازار تاریخی اراک و تامین اعتبار  روند مرمت در سال جاری ادامه خواهد داشت‌.

محمودی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با مشارکت شهرداری اراک اقدام به مرمت چندین سرای بازار تاریخی این شهرستان کرده است که در سال جاری از سوی شهرداری اراک مبلغ 4میلیارد تومان برای مشارکت و همکاری در مرمت این بنای تاریخی ارزشمند اختصاص داده شده است.

او تصریح کرد: بازار تاریخی اراک، یکی از مهمترین جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و ارزشمند شهر اراک به شمار می‌رود که پس از گذشت ۲۰۰ سال از عمر آن همچنان مرکز فرهنگی و اقتصادی اراک محسوب می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه این مجموعه تاریخی دارای ۲۰ سرا و تیمچه است که هر یک از سراها و تیمچه‌ها دارای فرم و پلانی متفاوت و خاص است. تصریح کرد: مجموعه تاریخی بازار اراک در دوره فتحعلی شاه قاجار در مرکز بافت شهری سلطان آباد احداث شده و یکی از زیباترین بازارهای ایران محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040401010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha