ارائه آموزش‌های تخصصی صنایع‌دستی به زندانیان کردستان/ توسعه صادرات صنایع‌دستی از برنامه‌های مهم استان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: ارائه آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به زندانیان فاقد مهارت در استان با رویکرد توسعه اشتغال دنبال می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد روز دوشنبه ٥ تیرماه ١٤٠٢ در نشست با مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و  رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر رشد تولید، اولویت این اداره‌کل در سال‌جاری آموزش رشته‌های صنایع‌دستی، حمایت از صنعتگران، صادرات و ایجاد اشتغال در این حوزه است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی به علاقمندان به‌ویژه زندانیان فاقد مهارت، از جمله اقدامات مهم این مجموعه در سال‌جاری است.

او ضمن تأکید بر معرفی آثار ارزشمند صنایع‌دستی تولید شده توسط مددجویان و حمایت از این هنرمندان، گفت: در نظر داریم در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص یابد.

مدیر بنیاد تعاون اداره‌کل زندان‌های استان کردستان هم در این جلسه ضمن تقدیر از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای همکاری‌های مؤثر با  اداره زندان‌ها گفت: بسیاری از مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی توانسته‌اند پس از آزادی از زندان برای خود شغل ایجاد کرده و برای گذراندن امور زندگی از این هنر استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند

حنیفی اظهار کرد: استعدادهای زیادی در زندان‌ها وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه شکوفایی آن‌ها را فراهم کرد.

مدیر بنیاد تعاون اداره‌کل زندان‌های استان کردستان افزود:امید است ضمن تداوم همکاری‌ها بتوانیم در حرفه‌آموزی و توانمندسازی زندانیان و ایجاد فضایی مناسب برای زندگی و فعالیت آنان در اجتماع گام‌های استواری برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040601085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha