گسترش تعاملات بین‌المللی استان زنجان برای افزایش صادرات در دستور کار است

استاندار زنجان گفت: گسترش تعاملات بین‌المللی این استان برای افزایش صادرات و تولید ثروت در دستور کار است.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، محسن افشارچی روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در دیدار با سفیر جدید ایران در بلغارستان بر لزوم توجه به ظرفیت استان‌ها در توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: برای شناساندن ظرفیت‌های استان زنجان در این خصوص دیدارهای متعددی را با سفرای ایران در دیگر کشورها داشتیم و از تعدادی از سفرا نیز برای حضور در استان و بازدید از ظرفیت‌ها دعوت کردیم.

استاندار زنجان گسترش تعاملات بین‌المللی این استان در حوزه تجاری و اقتصادی را از اهداف عمده برشمرد و اظهار کرد: در زمان حاضر میزان صادرات استان حدود ۶۵۰ میلیون دلار است و افزایش این رقم هدف‌گذاری شده است.

افشارچی به ضرورت معرفی مطلوب ظرفیت‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: معرفی داشته‌ها باید در قالب و محتوای مناسب انجام شود. در زمان حاضر استان زنجان در حوزه صنایع نساجی، کاغذ، تجهیزات برقی و فلزات مراودات تجاری با بلغارستان دارد.

دیدار با فعالان اقتصادی و تجاری و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه علیرضا ایروش، سفیر جدید ایران در بلغارستان به استان زنجان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha