افزایش تأسیسات گردشگری در اندیمشک

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک از احداث و افزایش تأسیسات گردشگری این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گرذدشگری و صنایع‌دستی خوزستان، هانی خادمی‌مهر با اشاره به این‌که شهرستان اندیمشک در سال ۱۴۰۱ فقط هفت مجموعه گردشگری داشت، اظهار کرد: با هدف افزایش مجموعه‌های گردشگری اندیمشک نزدیک به ۲۰ مجوز برای ایجاد تأسیسات گردشگری در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون صادر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک افزود: موافقت‌های اصولی صادرشده تاکنون شامل مجتمع‌های گردشگری و مجتمع‌های خدماتی‌ـ‌رفاهی هستند.

او ادامه داد: همه‌ مجوزهای مورد نیاز سرمایه‌گذاری از جمله مجوز اجرای طرح (موافقت اصولی)، فعالیت و بهره‌برداری به صورت مستمر توسط اداره میراث‌فرهنگی اندیمشک صادر می‌شوند.

خادمی‌مهر خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران متقاضی در زمینه ساخت تأسیسات گردشگری درخواست‌های خود را ثبت می‌کنند و پس از آن شرایط لازم برای موافقت‌های اصولی بررسی می‌شوند و در مرحله بعد پس از احراز صلاحیت و سایر فرآیندهای قانونی مجوز ساخت مجتمع‌های گردشگری صادر می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های غنی شهرستان اندیمشک در حوزه گردشگری گفت: این شهرستان با برخورداری از جاذبه‌های متنوع، مقصدی امن و سودآور برای گردشگری به شمار می‌رود.

اندیمشک دروازه ورودی خوزستان و یکی از شهرهای باستانی ایران، دنیایی از دیدنی‌های طبیعی و تاریخی را در خود جای داده است. جاهای دیدنی اندیمشک تنوع بی‌نظیری دارند. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هرکدام به نوبه خود هر گردشگری را به اندیمشک و زیبایی‌هایش دعوت می‌کند. اندیمشک در کنار دو شهر باستانی مهم «لور» و «اری‌ترین» پایه‌گذاری شده است و در دوران باستان یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی اصلی بسیاری از تمدن‌ها بوده است. بقایای این تمدن‌ها در کنار بسیاری از یادگاری‌های تاریخی دیگر در این شهر، اندیمشک را به بهشت علاقه‌مندان به تاریخ تبدیل می‌کند. طبیعت اندیمشک با سه سد زیبا در نزدیکی این شهر باعث می‌شود در این شهر حسابی حال و هوای خوبی ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402040701178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha