تسهیل فرآیند صدور مجوز صنایع‌دستی به مددجویان مرکز نیکوکاری کارآفرینی خلیج‌فارس

نشستی با موضوع ایجاد فضای کسب‌وکار و تسهیل‌گری و کمک در فرآیند صدور مجوزهای صنایع‌دستی برای مددجویان مرکز نیکوکاری کارآفرینی خلیج‌فارس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، روز یکشنبه 11 تیرماه 1402 نشستی با حضور محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، سید محمدرضا موسوی رئیس کمیته اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شورای شهر بندرعباس و مهدی درخشان رئیس مرکز نیکوکاری کارآفرینی هرمزگان به‌منظور توسعه زمینه‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد.

محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در این نشست با اشاره به توانمندسازی مددجویان مرکز نیکوکاری و کارآفرینی گفت: آنچه می‌تواند به حوزه اشتغال کمک کند، توجه به بحث توانمندسازی است.

او با اشاره به اینکه جامعه هدف مرکز کارآفرینی هرمزگان نیاز به حمایت دارند، افزود: این اداره‌کل  آمادگی دارد جامعه هدف مرکز نیکوکاری را که خواهان فعالیت در حوزه صنایع‌دستی هستند آموزش دهد تا با فعالیت در حوزه صنایع‌دستی بتوانند وارد بازار کسب‌وکار شوند.

محسنی افزود: آموزش و توانمندسازی قطعاً تأثیرات مثبتی در اشتغال خواهد داشت.

در ادامه سید محمدرضا موسوی رئیس کمیته اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شورای شهر بندرعباس گفت: با توجه به کالبد اجتماعی شهر بندرعباس و ضرورت توانمندسازی و همچنین تکالیف مشترک ارگان‌ها و سازمان‌ها در این راستا و رویکرد اداره‌کل میراث‌فرهنگی به موضوع، توجه جدی سازمان‌ها به مقوله تولید، بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی باید شکل گیرد.

مهدی درخشان رئیس مرکز نیکوکاری کارآفرینی هرمزگان نیز افزود: یکی از موانع در توانمندسازی صنعتگران، فرآیند طولانی و وقت‌گیر ادارات و سازمان‌ها است که ضمن تسهیل امور باید از حضور صنعتگران به ادارات کاسته شود.

ایجاد فضای کسب‌وکار و تسهیل گری و کمک در فرایند صدور مجوزهای صنایع‌دستی از دیگر موضوعات بررسی‌شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041101286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha