حضور پررنگ صنعتگران شهرستان طبس در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری استان یزد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس از حضور پررنگ صنعتگران این شهرستان در نمایشگاه صنایع‌دستی سراسری استان یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، محمد عرب بیان کرد: صنایع‌دستی از نخستین ابزار تعامل انسان‌ها با یکدیگر در جوامع مختلف بوده‌ است. به همین دلیل اطلاعات قابل‌توجهی از پیشینه تاریخ کشورهای مختلف جهان را ارائه می‌دهد. صنایع‌دستی محصول یک جامعه خاص محلی قلمداد می‌شود و ویژگی‌های فرهنگی و طبیعی منطقه در ایجاد آن موثر است. از همین روی به عنوان یک کالای یادگاری که حاصل هم نشینی شگفت انگیز دست، احساس و اندیشه است، برای گردشگران ارزش خاصی دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس افزود: هنرمندان شهرستان در سه رشته پخل‌بافی ، تولیدات دست‌دوز چرمی و سفال و سرامیک د راین نمایشگاه حضور فعال داشتند و در غرفه‌های تولیدات چرمی علاوه بر فروش محصولات، تولید زنده صنایع‌دستی نیز انجام می‌شد که مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

عرب ادامه داد: مجموعاً حدود 200 میلیون ریال فروش تولیدات صنایع‌دستی شهرستان در این نمایشگاه بود و بیش از 500 میلیون ریال قرارداد همکاری و سفارش ثبت شده است.

او گفت: این نمایشگاه از پنجم تا نهم تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهر یزد برگزارشد و مجموعاً 7 هنرمند استان خراسان جنوبی در رشته های مختلف در این نمایشگاه حضور داشتند که سهم هنرمندان و صنعتگران شهرستان طبس 3 غرفه در این نمایشگاه بود. عرب همچنین گفت: نمایشگاه های صنایع‌دستی فرصت بسیار مهمی است که در آن فرهنگ، هنر، سنت های صنایع‌دستی و نوآوری‌های جدید در کنار هم قرار می‌گیرند و به رویدادی انحصاری تبدیل می‌شود. آنچه مقوله صنایع‌دستی را از هنر کاردستی متمایز می‌سازد، هدف از ساخته آنهاست. صنایع‌دستی لوازمی هستند که قرار است مورد استفاده قرار گرفته و کهنه، پوسیده و ... شوند. نمایشگاه‌ها یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای دیده شدن صنایع‌دستی و هنرهای سنتی توسط بازرگانان و بزرگان صنایع‌دستی است. همچنین با شرکت در نمایشگاه می‌شود به کسب و کارها اعتبار بخشید. یکی از راه‌های مهم در برندسازی کسب و کارهای صنایع‌دستی شرکت در همین گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌ها است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402041301412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha