نخستین جشنواره ملی گردو در شهرستان بانه برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه گفت: نخستین جشنواره ملی گردو، مهرماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد حسینی روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی برگزاری جشنواره ملی گردو که با حضور رئیس جهاد کشاورزی بانه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گردو در استان و غرب کشور است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بانه افزود: در همین راستا و با مشارکت اداره جهاد کشاورزی این شهرستان، نخستین جشنواره گردو مهرماه سال‌جاری با حضور علاقه‌مندان و گردشگرانی از سراسر کشور در بانه برگزار می‌شود.

او عنوان کرد: توجه به توسعه اقتصاد گردشگری و کشاورزی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و محصولات باغی این منطقه از جمله گردو، جذب سرمایه‌گذار و جذب توریست از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

حسینی یادآور شد: اجرای برنامه‎‎‎‎‎‎‎‎های متنوع و جذاب فرهنگی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عرضه مستقیم محصولات بومی و محلی به‌ویژه گردو از مهم‌ترین برنامه‎‎‎‎‎‎‎های این جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041701566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha