گردشگری کشاورزی در قم نیازمند توجه است/ وجود مزرعه پرورش ماهی خاویاری در قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با اشاره به روند رو به رشد گردشگری کشاورزی در دنیا گفت: گردشگری کشاورزی یا همان گردشگری مزرعه در قم نیازمند توجه بیشتری است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی امروز یکشنبه 18 تیر 1402 با بیان این مطلب اظهار کرد: قم با وجود کویری بودن در حوزه گردشگری کشاورزی دارای طرفیت‌هایی است که توجه به آن‌ها می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری در این استان شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: اگرچه قم یک منطقه کویری است و کشاورزی در این منطقه سخت است و با مشقت‌هایی همراه است؛ با این حال این منطقه در حوزه کشاورزی دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی است و در حوزه گردشگری کشاورزی می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

او افزود: در گردشگری مزرعه، گردشگران در خانه‌های روستایی و سنتی اقامت کرده و درباره فعالیت و کار در مزرعه اطلاعات و تجارب جدید کسب می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: گردشگری مزرعه افزون بر جنبه‌های اقتصادی، موجب احیا و حفظ زندگی روستایی و سنت‌های قدیمی است.

ارجمندی یادآور شد: بخش زیادی از مزارع استان قم به کاشت گل محمدی اختصاص یافته و سایر محصولات دیگر کشاورزی نیز در این استان کشت می‌شود.

او خاطرنشان کرد: در همین حال مزرعه پرورش ماهی خاویاری در قم راه اندازی شده که مورد توجه مردم و مسافران قم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041801621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha