اصفهان امروز از میراثی غنی برخوردار است

استاندار اصفهان در نخستین کنگره بین‌المللی دیپلماسی ملل که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، این استان را برخوردار از میراث غنی و ارزشمند فرهنگی، هنری، گردشگری و دارای توانمندی‌های علمی و فناوری دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، سید رضا مرتضوی روز یکشنبه ۱۸ تیرماه 1402 در مراسم افتتاح این کنگره با اعلام این مطلب گفت: امروز اصفهان با برخورداری از میراث غنی و ارزشمند فرهنگی، هنری، گردشگری و توانمندی علمی و فناوری نمونه بارزی از قدرت نرم ایران اسلامی است.

او ادامه داد: اصفهان از زمان‌های دور تاکنون مهد تمدن، زیستگاه مردان بزرگ دین و خاستگاه هنر و دانش بوده و از دیرباز بسیاری از نوابغ را در خود جای‌ داده است، این نشست باهدف معرفی

میراث ارزشمند و فرهنگی غنی ایران، ترویج و توسعه فرهنگ مودت و دوستی میان ملل دنیا و بهره‌مندی از دیپلماسی عمومی در معرفی شایسته توانمندی‌های کشور در میعادگاه هنر و اندیشه، حکمت و معنویت، جهان شهر اصفهان برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: این شهر موزه ایران اسلامی همواره کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است، بدون اغراق باید گفت که جانمایه حیات اصفهان، هنر است و این هنر نشات گرفته از ایمان مردم است.

مرتضوی تصریح کرد: امروز در سایه ارتباطات نوین جهانی و پیشرفت‌های چشمگیر در همه عرصه‌ها در هزاره سوم، نزدیکی و تعامل ملل دنیا و انتقال ارزش‌ها با شتاب بسیاری در حال شکل‌گیری است،

به‌همین منظور بسیاری از متفکران و برنامه‌ریزان بین‌المللی محور روابط جهان را مبتنی بر روابط فرهنگی و اشتراکات تمدنی می‌دانند.

او تأکید کرد: در فضای شکننده و بی‌اعتماد سیاست بین‌الملل و در جهانی که به‌تدریج فرهنگ‌ها و تمدن‌های بومی و اصیل رنگ می‌بازد. ملل دنیا نیازمند شناخت بیشتری از باورهای فرهنگی هستند،

به‌همین منظور اشتراکات موجود در فرهنگ‌ها را باید برای روابطی مناسب‌تر جستجو کرد و شناخت زیرا معتقدیم باورهای اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی بیانگر هویت مردمان آن سرزمین است که در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های فراوان به‌دست‌آمده است.

استاندار اصفهان گفت: برگزاری چنین رویدادهایی به شایستگی می‌تواند فرصت طلایی معرفی بیش‌ازپیش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اصفهان را که دانشنامه‌ای از هنر و معماری ایران اسلامی است در عرصه بین‌المللی فراهم کند و مکمل تلاش‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت مردمی در این حوزه باشد، همچنین در بی‌اثر کردن پروژه‌های ایران هراسی قدرت‌های استعماری و زدودن تصویر مبهم و نامبارک از ایران در جهان نیز می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha