تلاش برای توسعه نساجی سنتی به‌عنوان مزیت رقابتی صنایع‌دستی گلستان/ برگزاری نشست‌های میز تخصصی نساجی سنتی به‌صورت مستمر در استان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: نساجی سنتی گلستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد مزیت رقابتی این استان در حوزه صنایع‌دستی محسوب می‌شود ازاین‌رو تلاش می‌کنیم زمینه توسعه این هنرصنعت را در سطح استان فراهم‌ کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی در خصوص چهارمین نشست میز تخصصی نساجی سنتی استان گلستان که روز یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط، فعالان گردشگری، مشاوران، کارشناسان و فعالان حوزه نساجی سنتی و به‌منظور بررسی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع چالش‌ها و مشکلات موجود در این رشته شاخص صنایع‌دستی استان در محل کاخ‌موزه گرگان برگزار شد، گفت: نساجی سنتی گلستان با توجه به ظرفیت نوغانداری و تولید ابریشم و همچنین فعالیت هنرمندان فراوان، مزیت رقابتی این استان در حوزه صنایع‌دستی محسوب می‌شود و از این‌رو تلاش می‌کنیم زمینه توسعه این هنرصنعت را در سطح استان فراهم‌ کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان یادآور شد: استان گلستان با برخورداری از حدود ۳۵۰۰ هنرمند فعال در رشته نساجی سنتی، نیازمند تأمین مواد اولیه مناسب تولید است که این نیازمندی، با تحقق فرآوری ابریشم در استان و جلوگیری از خام فروشی پیله تر ابریشم برآورده خواهد شد.

او گفت: میز تخصصی نساجی سنتی باهدف سامان بخشیدن به مشکلات هنرمندان این صنف در مواردی چون تأمین و فراوری مواد اولیه، کیفیت در بافت، استانداردسازی ابزار و دستگاه‌ها، بازار فروش و در نهایت توسعه و تأمین زنجیره ارزش در نساجی سنتی شکل گرفته است و به‌صورت مستمر و پیوسته تشکیل خواهد شد.

حاجی‌ابراهیمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش فعالیت میز تخصصی نساجی سنتی شناسایی چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه و ارائه راهکار با استفاده از ایده و نظر هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالان حوزه گردشگری است.

او افزود: در این جلسات با گردآوری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همچنین فعالان حوزه گردشگری در تلاشیم گام‌های مؤثری در رشد و ارتقا کمی و کیفی این گروه رشته برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha