برنامه‌های ویژه‌ای برای رونق صنایع‌دستی در قم داریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به‌منظور توسعه و رونق صنایع‌دستی در این استان برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی با بیان این مطلب اظهار کرد: صنایع‌دستی ارتباط مستقیمی با صنعت گردشگری دارد و هنرمندان زیادی در قم در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند که نیاز به حمایت و پشتیابنی دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: هنرمندان صنایع‌دستی قمی با پشتکار و بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌هایی که دارند تاکنون موفق به خلق تولیدات منحصر به فردی شدند و حضورشان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی همواره با موفقیت همراه بوده و نتایج خوبی را به دنبال داشته است.

او ادامه داد: صنایع‌دستی در قم دارای ریشه‌ای کهن است و از سابقه‌ای بالا برخوردار است. در این استان رشته‌های مختلفی وجود دارد که برای بهره‌گیری از هنر هنرمندان صنایع‌دستی استان قم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

ارجمندی گفت: صنایع‌دستی استان قم مانند سایر مناطق کشور از پیشینه و قدمت دیرینه‌ای برخوردار است. استان قم به دلیل موقعیت جغرافیایی کویری، امکانات کمتری برای رونق فعالیت کشاورزی و دامداری داشته است و در نتیجه روستاییان این استان برای امرار معاش به تولید صنایع‌دستی مشغول شده‌اند. هم‌اکنون یکی از مهم‌ترین بخش‌های مولد اقتصادی در سطح استان، حوزه صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم خاطرنشان کرد: قالی دستباف، گیوه‌بافی، خرمهره، معرق‌کاری کاشی، معرق‌کاری چوب، کاشی‌کاری، خراطی چوب، رنگ‌رزی، منبت‌کاری، مهر و تسبیح، منسوجات سنتی، سفالگری، مرواربافی، نقاشی سنتی و ... از جمله مهمترین رشته‌های صنایع‌دستی فعال در استان قم هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha