۳۰ نفر در چهارمحال و بختیاری دوره‌های آموزشی موتورسواری و ماشین‌سواری را فرا گرفتند

مدیر کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۰ نفر در این استان دوره‌های تخصصی مرتبط با آموزش موتورسواری و ماشین‌سواری را فرا گرفتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، قهرمان آماره روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در نخستین دوره آموزشی موتورسواری و ماشین‌سواری استان تأکید کرد: از این تعداد ۱۵ نفر خانم و ۱۵ نفر آقا بودند که توانستند در این دوره آموزشی شرکت کنند.

مدیر کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی چهارمحال و بختیاری افزود: در این دوره آموزشی تمامی موارد مرتبط با حفظ جان افراد و سرنشینان آنان به‌همراه آموزش‌های مربوط به رعایت بهتر اصول راهنمایی و رانندگی و ایجاد فضای مناسب برای رانندگان و سرنشینان به شرکت‌کنندگان ارائه شد.

آماره تصریح کرد: در آینده با بهره‌گیری از توان استادانی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی دوره‌های تخصصی‌تر برای علاقه‌مندان به موتورسواری و ماشین‌سواری در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

او یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این دوره پنج ساعت آموزش شامل سه ساعت تئوری و دو ساعت عملی را فرا گرفتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تقویت رشته‌های ورزشی مرتبط با حوزه گردشگری مانند موتورسواری و ماشین‌سواری در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

علیرضا جیلان تأکید کرد: موتورسواران و ماشین‌سواران باید علاوه بر فعالیت در این حوزه به درآمدزایی و تقویت اقتصادی خود توجه کنند.

او افزود: در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری آمادگی لازم برای هرگونه همکاری و حمایت از برنامه‌های کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی استان را دارد.

جیلان تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری معروف به بام ایران، بیشترین ارتفاع از سطح دریا را دارد و سرچشمه رودخانه‌های بزرگی مانند زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز بوده که به‌واسطه جاذبه‌ها بی‌شمار در حوزه طبیعت‌گردی به‌عنوان بهشت بوم‌گردی ایران معروف شده است و می‌تواند میزبان برگزاری مسابقه‌های ملی موتورسواری و ماشین‌سواری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042001832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha