معرفی هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌های جنوبی کرمان برای دریافت تسهیلات

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در کهنوج گفت: 45 هنرمند صنایع‌دستی چهار شهرستان جنوبی این استان برای دریافت تسهیلات معرفی شده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، موسی ابراهیمی با اشاره به اینکه این هنرمندان از شهرستان‌های رودبار، منوجان، کهنوج و فاریاب معرفی شده‌اند اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان‎های جنوبی استان کرمان دارای نخل خرما هستند حصیربافی از مهم‌ترین محصولات صنایع‌دستی آنها به شمار می‌رود و با توجه به این موضوع تعداد هنرمندان در این رشته بالا است.

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان کهنوج افزود: خوس‌بافی، سرمه‌دوزی، گلیم‌بافی، قلاب‌بافی و پته‌دوزی از رشته های بومی این شهرستان محسوب می‌شود و برای هنرجویان که علاقه‌مند به رشته‌های مذکور هستند کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: آموزش و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در اولویت برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی است که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم چون همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌های مرتبط را در این زمینه داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha