زائران اربعین نقش مهمی در حوزه گردشگری مذهبی همدان دارند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت:سال گذشته در ارائه خدمات به زائران از اقصی نقاط کشور، نقاط قوت زیادی داشتیم، انتظار می‎‌رود همه‌ ارگان‌ها و سازمان‌ها همراه با متولیان حوزه گردشگری استان با همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر و با حداکثر ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) نقش خود را در این رستاخیز اعظم بار دیگر ایفا کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  علی خاکسار  دوشنبه 26 تیرماه در جلسه ستاد هماهنگی اربعین وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اداره‌کل استان همدان برای تسهیل سفر زائران اربعین که از همدان عبور خواهند کرد برنامه‌های مدونی مد نظر خواهد داشت و قرار گرفتن همدان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و گرامی‌داشت این ایام، اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن در ایام اربعین، یکی از محورهای عبوری زائران عتبات عالیات و میزبان مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) است.

او ادامه داد: همدان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود و باید از ظرفیت تردد زائران به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان استفاده شود و با اقدامات درست و به موقع می‌توانیم درصدی از زائران را به عنوان گردشگر مذهبی جذب کنیم.

خاکسار خاطرنشان کرد: آماده پذیرش طرح‌ها و راهکارها از سوی مجموعه‌های گردشگری و صاحب‌نظران در این خصوص هستیم. جذب توریست در پیشرفت و توسعه این صنعت و به تبع آن پیشرفت استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042602198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha