افتتاح و بهره‌برداری از یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان فردوس

اقامتگاه بوم‌گردی عمارت سالار محمد شهرستان فردوس با حضور فرماندار، رئیس شورای اسلامی شهر فردوس، برخی مسئولین شهرستان و فعالان حوزه گردشگری افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مهدی روشن فرماندار فردوس روز یکشنبه ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۲ در آیین افتتاحیه اقامتگاه بوم‌گردی عمارت سالار محمد، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان در ابعاد مختلف به ویژه گردشگری اظهار کرد: رشد و رونق صنعت گردشگری مستلزم تکمیل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز با ساختار بومی و محلی می‌تواند نقش بسزایی در جذب گردشگر در شهرستان داشته باشد و در این زمینه همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی با سرمایه‌گذاران این صنعت نوپا و درآمدزا مورد تاکید است.

فرماندار شهرستان از سرمایه‌گذار مربوطه به منظور مشارکت در ایجاد جاذبه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

کاظم شبنم‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان با بیان اینکه گردشگری محور توسعه شهرستان فردوس است، بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در این شهرستان وجود دارد و تبدیل این پتانسیل‌ها به ظرفیت بالفعل و توسعه این بخش با همکاری سایر نهادهای اجرایی و تلاش سرمایه‌گذاران و فعالین این صنعت نوپا در دستور کار این اداره است.

او افزود: عملیات اجرایی اقامتگاه بوم‌گردی عمارت سالار محمد واقع در فردوس (اراضی توکل) در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در حال حاضر با زیر بنای ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت پذیرش ۲۰ نفر و اشتغال‌زایی دو نفر بصورت مستقیم، آمادگی خدمات‌دهی مناسب به مسافران و گردشگران را دارد.

شبنم‌زاده گفت: برای ساخت و تجهیز واحد مذکور حدود ۴۰میلیارد ریال هزینه شده که هیچ تسهیلاتی به سرمایه‌گذار پرداخت نشده است.

او بیان کرد: با افتتاح این واحد گردشگری تعداد واحدهای بوم‌گردی فعال این شهرستان فردوس به تعداد ۱۸ مورد رسید

شبنم‌زاده ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهرستان هشت واحد گردشگری در زمینه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی، مجتمع تفریحی گردشگری و ... در دست است که مراحل ساخت آن با پیشرفت فیزیکی بالایی که دارد. امید است تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha