۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار سفر رئیس‌جمهوری به صنایع دستی کرمان پرداخت شد

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۱۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهوری به حوزه صنایع‌دستی استان ابلاغ و پرداخت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: اینک در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار برای استفاده هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی از این اعتبارات هستیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: مجموع اعتبارات سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است که از این رقم ۵۰ میلیارد تومان به بخش صنایع‌دستی اختصاص دارد.

او تاکید کرد: تسهیلات سفر استانی رئیس‌جمهوری به کرمان برای راه‌اندازی خانه‌های خلاق صنایع‌دستی، بازارچه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی، تجهیز کارگاه‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی و غیره اختصاص داده می‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد ۷۰هزار هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی در صد رشته این حوزه در استان کرمان به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha