نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها تا اربعین شناسایی و رفع می‌شود

استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان در نشست ستاد اربعین استان بر رفع مشکل پل‌های در مسیر الی طریق‌الحسین (ع)، شناسایی نقاط حادثه‌خیز و تأمین روشنایی جاده‌ها، بهداشت، افزایش تعداد پروازها و اسکان نیروهای امدادی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی‌اکبر حسینی‌محراب ۳۰ تیرماه ۱۴۰۲ ظهار کرد: پیاده‌روی عظیم اربعین نمایش قدرت و اقتدار شیعیان در جهان است و آن‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

استاندار خوزستان افزود: در موضوع راه بارها به مشکلات اشاره کردیم ولی متأسفانه همچنان کارهای زیادی باقی مانده و کارهای عقب‌مانده بسیار هستند و باعث افزایش حوادث می‌شود که در فاصله مانده تا آغاز مراسم اربعین حسینی باید مشکل پل‌های در مسیر الی طریق‌الحسین (ع) برطرف شوند.

او گفت: همچنین دوستان ما در راهداری باید موضوع روشنایی راه را مدنظر داشته باشند و مشکلات روشنایی جاده‌ها را برطرف کنند؛ باید نقاط حادثه‌خیز را با روشنایی جاده‌ها و حضور پلیس پوشش دهیم تا حادثه‌ای پیش نیاید.

حسینی‌محراب تصریح کرد: امسال موضوع بهداشت و درمان بسیار مهم است و از همین الان باید تبلیغات لازم را در این خصوص شروع کرد تا مردم توجیه شوند؛ امسال با موضوع گرما مواجه هستیم بنابراین نباید بگذاریم موضوع گرمازدگی در مسیر پیاده‌روی منجر به حادثه شود.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان افزود: وزارت بهداشت باید برنامه‌ریزی لازم را انجام و نقاط تجمع مردم را با استقرار امکانات درمانی، بهتر از قبل پوشش دهند؛ همچنین بحث اسکان و تغدیه زائران مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بیان کرد: خدمات بانکی باید در مرزها وجود داشته باشد؛ اگرچه به مردم توصیه می‌شود ارز لازم را در شهر محل سکونت خود تهیه کنند.

او خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات همیشگی ما، حمل و نقل است؛ از همین‌رو، باید رایزنی لازم را درخصوص افزایش تعداد پرواز به استان انجام دهیم و موضوع جمع‌آوری زباله‌ها نیز باید در مرزها مدنظر باشند. آتش‌نشانی نیز در محل مستقر باشد تا از بروز هرگونه اتفاق جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha