اماکن اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در قم تعیین شده است

مدیرکل امور فرهنگی استانداری قم گفت: ستاد قرارگاه مردمی اربعین علاوه‌ بر مسجد جمکران، در تمامی نقاط استان و شهر مقدس قم برای ارائه خدمات به زائران فعالیت خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، صادق بیطرفان عصر سه‌شنبه 3 مرداد 1402 در جلسه ستاد مرکزی قرارگاه مردمی اربعین حسینی استان قم با اشاره اینکه هفت سال از شروع فعالیت قرارگاه مردمی اربعین می‌گذرد، اظهار کرد:‌ این قرارگاه پس از این سابقه پررنگ خدمت‌رسانی، امروز به بلوغ فرهنگی و عمومی برای ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران حرم مطهر سیدالشهدا(ع) رسیده‌است.

مدیرکل امور فرهنگی استانداری قم با بیان اینکه قرارگاه مردمی اربعین، بایستی از یک اتفاق خاص به رویداد استانی و بلکه ملی تبدیل شود، عنوان کرد: فعالیت و خدمات‌رسانی این قرارگاه نباید محدود و محصور در یک نقطه و مکان باشد، بلکه بایستی از تمام ظرفیت‌های استان قم در این راستا استفاده شود.

او با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین در بین مردم، تصریح کرد: اگر محلات، بقاع متبرکه امامزادگان، مدارس، مساجد و حسینیه‌های سطح استان قم برای این حرکت عظیم بسیج شوند، وسعت قرارگاه مردمی اربعین حسینی را بیش از پیش و خدمت‌رسانی‌ها را ماندگار می‌کند و ان‌شاء‌الله خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین بین مردم قم به فرهنگ عمومی تبدیل می‌شود.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان قم ابراز کرد: اگر همه ظرفیت قم و مجموعه‌های مردمی در ایام اربعین، خادم زائران حرم مطهر امام حسین(ع) شوند و این فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد، قم در کشور به یک الگو در زمینه میزبانی از زائرین اربعین حسینی تبدیل خواهد شد.

او گفت: قرارگاه مردمی اربعین حسینی پس از انجام بیش از صد ماموریت طی هفت سال به بلوغ تبدیل شدن به قرارگاهی با پهنه کل استان رسیده است تا بقاع متبرکه امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها، مدارس و منازل مردم دلداده اباعبدالله الحسین (ع) را پای کار میزبانی از زائران اربعین حسینی بیاورد.

بیطرفان افزود:‌ امسال نیز همچون سال‌های گذشته بایستی همه ظرفیت‌های دستگاه‌های اداری و اجرایی و مجموعه‌های مردمی استان قم برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و شایسته‌تر به زائران مراسم اربعین بسیج شوند تا میزبانی شایسته‌ای برای زوار حرم مطهر امام حسین (ع) صورت پذیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha