معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع عزاداران تاسوعای حسینی دزفول

محمد مخبردزفولی، معاون اول رئیس‌جمهوری باحضور در جمع عزاداران تاسوعای حسینی دزفول، عزای سرور و سالار شهیدان را اقامه کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، معاون اول رئیس‌جمهوری پنجم مردادماه ۱۴۰۲ همراه با هیأت عزاداران رزمندگان و عاشقان ثارالله دزفول باحضور در مسیر سنتی حرکت هیأت‌های عزاداری دزفول در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی شرکت کرد.

علی‌اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان، علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول و جمعی از مسئولان استانی نیز همراه با معاون اول رئیس‌جمهور در جمع عزاداران حسینی دزفول حاضر و به عزاداری پرداختند.

همچنین حجت‌الإسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و سردار سرتیپ پاسدار محمد رئوفی‌نژاد مشاور فرمانده قرارگاه عملیاتی خاتم‌الأنبیا(ص) باحضور در دستجات عزاداری دزفول همراه با مردم سوگوار این شهر عزاداری کردند.

حرکت هیأت‌های عزاداری در مسیرهای سنتی تاسوعای حسینی در دزفول، امسال به دلیل گرمای شدید هوا از ساعت ۱۷ آغاز و تا پاسی از شب ادامه داشت.

دزفول بیش از ۲۵۰ هیأت عزاداری زنجیرزنی، سینه‌‍زنی، مارش و دمام ثبت‌شده دارد که تعداد زیادی از این هیأت‌ها به صورت دسته‌روی در مسیرهای سنتی تاسوعا و عاشورای این شهر عزاداری می‌کنند.

عزاداری مردم دزفول در تاسوعا و عاشورای حسینی جزو پرشورترین عزاداری‌های کشور است.

معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع عزاداران تاسوعای حسینی دزفول

معاون اول رئیس‌جمهوری در جمع عزاداران تاسوعای حسینی دزفول

انتهای پیام/

کد خبر 1402050700347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha