دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های استان برگزار می‌شود

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، با مشارکت اداره کل زندان‌های استان سمنان، دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در زندان‌های استان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور در دومین جلسه طرح تقسیم‌کار ملی که در روز شنبه 7 مردادماه 1402 برگزار شد، گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان حمایت از زندانیان است که با برگزاری دوره‌های آموزشی فرصتی برای مهارت‌آموزی، کمک به اقتصاد خانواده زندانیان و کاهش آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان سمنان افزود: برای حمایت از تولیدات صنایع‌دستی زندانیان در تمامی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان یک غرفه به عرضه و فروش صنایع‌دستی زندانیان اختصاص داده می‌شود.

او گفت: در سال گذشته نیز ۱۰۶ نفر از زندانیان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در دوره‌های آموزشی تولید صنایع‌دستی در رشته‌های تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چرم دست‌دوز، معرق چوب، منبت چوب و زیورآلات چوبی شرکت کردند که ۵۹ نفر از آن‌ها گواهینامه تولید صنایع‌دستی ‌و ۴۷ نفر کارت شناسایی دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050800416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha