توجه به صنایع‌دستی اشتغال خانواده‌محور را به دنبال دارد

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت صنایع‌دستی در این است که ایجاد اشتغال در این حوزه در حقیقت ایجاد اشتغال خانواده‌محور است.

علی‌اصغر عنابستانی نماینده سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: توجه به صنایع‌دستی ایجاد اشتغال را به دنبال دارد. ایجاد اشتغالی که بر محور خانواده است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به ظرفیت‌های داخلی بیشتر توجه کنیم داشته‌های مرتبط با هویت مانند صنایع‌دستی برای ساختن یک تمدن جدید و عبور از شرایط سخت بسیار اهمیت دارد و با توجه به این داشته‌ها می‌توانیم از شرایط سخت عبور کنیم.

این نماینده مجلس گفت: ایجاد شغل صرفا در حوزه صنایع بزرگ نیست بلکه صنایع‌دستی و صنایع خرد و خانواده‌محور مانند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فرصت بیشتری برای ایجاد شغل دارند.

عنابستانی اضافه کرد: دولت باید برای استفاده هرچه بهتر از صنایع‌دستی برنامه‌ریزی داشته باشد. یکی از کارهای مهم دولت این است که هزینه‌های سربار را کاهش دهد و کار به مردم و تشکل‌های مردمی سپرده شود. دولت‌ها در حوزه صنایع‌دستی باید از دخالت بی‌جا خودداری کنند و با توجه به این که این حوزه یک حوزه مردمی است کار را به خود مردم بسپارند.

او ادامه داد: یکی دیگر از کارهایی که دولت باید انجام دهد این است که زمینه‌های بازار را برای صنایع‌دستی فراهم کنند. تامین مواد اولیه نیز یکی از پیش‌نیازهای حمایت از صنایع‌دستی است که در کنار ایجاد بازار باید به صورت جدی به آن توجه شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خاطرنشان کرد: اشتغال کشور در صنایع‌دستی بر مبنای خانواده است و این خانواده‌محور بودن اهمیت ایجاد اشتغال در صنایع‌دستی را دوبرابر می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050800429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha