راه‌اندازی انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از راه‌اندازی انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، روز گذشته 15 مردادماه نشست کمیته مشترک گردشگری سلامت استان، ذیل شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع تشریح فرآیندها و تبیین برنامه تحولی گردشگری سلامت استان با حضور دستگاه­های عضو کمیته و جمعی از فعالین حوزه گردشگری و سلامت استان تشکیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه برنامه گردشگری سلامت استان ذیل برنامه‌های یزد نوین تدوین‌شده، گفت: سند تحولی گردشگری سلامت با رویکرد جذب گردشگران خارجی تا افق ۱۴۰۵ در قالب 14 برنامه و حدود 89 پروژه دیده شده است.

آخوندی با اشاره به ضرورت شکل‌گیری انجمن گردشگری سلامت در استان، عنوان کرد: انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان یزد به‌عنوان یک اولویت با عضویت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

او با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های عملیاتی شروع شود، افزود: این برنامه‌ها به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ابلاغ شده و با فعالیت کارگروه‌ها و تعیین متولی هر بخش فعالیت‌ها پیش برده خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: الگوی عملیاتی راهبردی گردشگری سلامت استان در سطح ملی مدون شده، لذا برنامه‌های تدوین شده باید به مرحله بروز و ظهور برسد، وظایف هر دستگاه و نقش بخش خصوصی نیز کاملاً مشخص است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ها در سطح ملی با چهار دستگاه تنظیم شده است، اظهار کرد: گردشگری سلامت چهار ضلع دارد، ورود گردشگر توسط اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، حوزه امنیت گردشگران با اداره‌کل اطلاعات، صدور ویزا با وزارت امور خارجه و بحث درمان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می شود و بقیه اعضا همراه‌کننده در این برنامه هستند.

آخوندی در پایان گفت: طبق مباحث مطروحه در شورای توسعه گردشگری استان ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی لازم برای سامان‌دهی گردشگری سلامت داخلی در شهر یزد صورت پذیرد.

راه‌اندازی انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان یزد

راه‌اندازی انجمن تخصصی گردشگری سلامت در استان یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1402051600821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha