مزایده ویژه 8 بنای تاریخی قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی و اماکن فرهنگی از برگزاری پکیج مزایده ویژه با محوریت هشت بنای تاریخی قزوین در مهرماه سال جاری خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، شهاب طلایی روز سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ در سفر به قزوین از بناهای تاریخی بهره‌برداری شده و بناهای درحال مرمت در استان بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیای کشور در حاشیه بازدید از بنای تاریخی گراندهتل قزوین گفت: گراندهتل یکی از مهم‌ترین بناها و بخشی از هویت تاریخی شهر قزوین است که مرمت و احیای آن سه بار توسط صندوق به مزایده گذاشته شده و امیدواریم سرمایه‌گذار صاحب صلاحیت برای سرمایه‌گذاری و ادامه روند مرمت این بنا جذب شود.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت بنا باید با ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران، روند احیای این بنای تاریخی را با سرعت پیگیری کرد.

طلایی در ادامه از برگزاری مزایده ویژه هشت بنای تاریخی قزوین در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بسته مزایده ویژه با محوریت هشت بنای تاریخی قزوین که از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان معرفی شده‌اند به‌منظور تسریع و تسهیل روند واگذاری در مهرماه برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه از مجموع حدود ۸۰۰ بنای تحت اختیار صندوق توسعه و احیای ۱۳۰ بنا در حال مرمت، احیا و بهره‌برداری هستند، یادآور شد: از این تعداد مجموعه سعدالسلطنه و خانه تاریخی یزدی‌ها با کاربری صنایع‌دستی و اقامتی در قزوین به بهره‌برداری رسید، خانه بهروزی با کاربری هتل سنتی آماده بهره‌برداری است و گرمابه تنکابنی نیز از پروژه‌های درحال اجرای صندوق در قزوین به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha