بهبود خدمات در اربعین اولویت اول میراث‌فرهنگی کرمانشاه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: بهبود کمی و کیفی خدمات گردشگری به مسافران ورودی به استان از امروز اولویت اول اداره‌کل است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، فرمانی روز چهارشنبه ۱۸ مردادماه 1402 در جلسه شورای اداری اداره‌کل، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاه یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار در ایام اربعین است، از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای مجموعه مدیریتی استان برخوردار است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه از دیرباز مسیر تاریخی عتبات عالیات بوده و مردم این استان به مهمان نوازی شهره خاص و عام بوده‌اند و ما باید همه توان خود را به کار بگیریم که در شان آوازه نام مردم کرمانشاه از زوار عتبات عالیات میزبانی کنیم.

او تاکید کرد: بهبود کمی و کیفی خدمات گردشگری به مسافران ورودی به استان در ایام اربعین اولویت اول اداره‌کل است.

فرمانی با بیان اینکه در این ایام نظارت‌ها باید شبانه روزی شود، تصریح کرد: در بحث سرویس‌های بهداشتی رویکرد ما نباید مثل گذشته باشد و مشکلات این حوزه با جدیت پیگیری شود.

او با اشاره به طرح وزارتخانه برای احداث سرویس‌های بهداشتی در ورودی شهرها، گفت: معرفی زمین ۵۰۰ متری در وردی شهرها برای احداث سرویس‌های بهداشتی به عنوان یک طرح کشوری به صورت ویژه توسط مدیران شهرستان‌ها پیگیری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت اربعین برای معرفی استان، افزود: در مسیرهای ورودی به استان باید ظرفیت‌های گردشگری استان به خوبی معرفی شود.

او همچنین به ضرورت برپایی پر رونق نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در مسیرهای اصلی استان اشاره کرد و گفت: ادارات شهرستان با هماهنگی معاونت صنایع‌دستی و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط مناسب برای برپایی نمایشگاه‌ها را فراهم کنند.

فرمانی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت پرداخت و جذب سهمیه تسهیلات تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ و ثبت آن در سامانه رصد اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و پرونده‌ها با جدیت بیشتری تکمیل و در سامانه برای جذب تسهیلات بارگزاری و به بانک معرفی شود.

او همچنین استاندارد سازی تاسیسات گردشگری را نیز یکی از اولویت‌های اداره‌کل عنوان کرد و گفت: این کار با توجه به اینکه به کیفیت خدمات‌دهی گردشگری مربوط می‌شود، باید به‌صورت جدی دنبال شود و مشکلات واحدها برای استاندارد سازی شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه به جذب اعتبارات عمرانی اشاره کرد و گفت: در پروژه‌های عمرانی شهرستان‌ها نظارت و پی‌گیری شود که به درستی و در زمان مشخص به بهترین شکل اجرایی و اعتبارات کامل جذب شود.

او افزود: همچنین با توجه به اینکه جلسات شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در حال برگزاریست، مدیران شهرستان در جذب اعتبارات و در فصل بودجه برای افزایش سهم دستگاه از اعتبارات نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

فرمانی ادامه داد: در سال جاری نگاه ما به تبلیغات گردشگری رویکرد شهرستان محور خواهد بود و با توجه به اعتباراتی که در شهرستان مصوب و جذب می‌شود، برنامه‌ها اجرا می‌شود.

پیگیری احداث بازارچه‌های صنایع‌دستی با توجه به دستور رئیس جمهوری و پیگیری پروژه‌ها، برگزاری برنامه‌های رویداد محور و توجه ویژه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پایگاه‌ها از دیگر موضوعات مورد تاکید مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در این جلسه بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051800939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha