زیرساخت‌های گردشگری معبد داش کسن زنجان تقویت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه گفت: بخشی از زیرساخت‌های گردشگری معبد داش کسن ویر آماده شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پروانه عسگری اظهار کرد: در حال حاضر این محوطه تاریخی در وضعیت خوبی قرار دارد و برخی زیر ساخت‌های گردشگری مانند نصب سیستم خورشیدی برای تامین نور و سکوسازی برای استقرار کانکس در محوطه معبد، سامان‌دهی محوطه از دپوی نخاله و خاک ایجاد شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: در محوطه این بنای تاریخی مسیر دسترسی پیاده‌رو به آلاچیق‌ها در دست اجراست. ویژگی‌های منحصر به فرد این محوطه تاریخی می‌تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار باشد.

او تصریح کرد: شهرستان سلطانیه با طبیعتی بکر و میراث با ارزشِ گذشتگان، جالب‌ترین و ناشناخته‌ترین آثار تاریخ تمدن بشر را در خود جای داده است که با توجه به داشتن ظرفیت‌های گردشگری بالقوه و بالفعل از لحاظ امکانات موجود و فراهم شدن امکاناتی که باید برای این حوزه ایجاد شود، حائز اهمیت است.

عسگری بیان کرد: صنعت گردشگری نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند و جاذبه‌های توریستی می‌تواند از پایدارترین منابع سرمایه‌ای برای کسب درآمد ارزی محسوب شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha