نشست هم‌اندیشی سمن‌ها با مدیران میراث‌فرهنگی استان گلستان برگزار شد

به‌مناسبت روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی نشست هم‌اندیشی سمن‌ها با مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست روز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، رحمان فرمانی قائم‌مقام مدیرکل، مجید رحمانی معاون سرمایه‌گذاری و تعدادی از مدیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و جمعی از فعالان تشکل‌های مردم‌نهاد استان در سفره‌خانه سنتی وصال گرگان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این جلسه ضمن تبریک روز ملی تشکل‌ها بر اتحاد و انسجام و هم‌افزایی بین تشکل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: تشکل‌ها باید باهم متحد شوند و هم‌افزایی و مطالبه گری داشته باشند. وظیفه و دغدغه اصلی ما تسهیل‌گری است. اداره‌کل میراث‌فرهنگی با تمام توان در سطح استانی و ملی پشتیبان و پیگیر خواسته‌های سمن و تشکل‌های مردم‌نهاد مرتبط خواهد بود.

محمدجواد ساوری همچنین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پیشرفت و توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های استان تأکید و تصریح کرد: تمامی تشکل‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری  صنایع‌دستی باید باهم منسجم شده و برای اهداف خود به‌صورت متحد تلاش کنند؛ با پیشرفت و توسعه گردشگری، صنایع‌دستی نیز در پی آن پیشرفت خواهد کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جزیره آشوراده گفت: قرار بر این است در جزیره آشوراده از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم؛ خانه‌های روستایی که در جزیره وجود دارد احیا خواهد شد و فقط با رعایت مسائل زیست‌محیطی یکسری زیرساخت‌های اولیه ایجاد می‌شود.

در این نشست اعضای تشکل‌های حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات، درخواست‌ها و سؤالات خود پرداختند و به‌تمامی سؤالات و درخواست‌های آنان از طرف محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha