اربعین بهترین فرصت برای معرفی صنایع‌دستی کرمانشاه است / بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات برپا می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: پیاده روی اربعین فرصت بسیار مناسبی برای معرفی و عرضه صنایع‌دستی استان است و از این ظرفیت نهایت بهره را می‌بریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز دوشنبه ۲۳ مردادماه با حضور در برنامه رادیویی صدای شهر در پاسخ به سوالات کارشناس برنامه و مردم در خصوص شرایط آمادگی استان برای استقبال از زائران اربعین، اظهار کرد: در اولین گام اداره‌کل اقدام به تشکیل ستاد اربعین نموده و با تمرکز بر این مهم اقدامات خود را آغاز و محوریت و اولویت را ارائه خدمات مناسب به زوار اربعین قرار داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: در بحث اماکن اقامتی و زیرساخت‌های مربوطه نظارت‌ها تشدید و به شکل عملیاتی در تمام نقاط استان آغاز شده است تا با بررسی مشکلات نواقص حل و فصل شده و شاهد رضایت مهمانان در این ایام باشیم.

او با بیان اینکه اربعین بهترین فرصت برای معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان است، ادامه داد:  بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهرستان‌های مسیر تردد زوار جانمایی شده و در دست راه‌اندازی است.

فرمانی با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در این ایام برپا می‌شود، گفت: صنایع‌دستی استان آنقدر فاخر و منحصر بفرد است که بتواند خود به تنهایی عامل جذب گردشگر باشد.

او افزود: برپایی غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی با هدف کمک به فعالان این صنعت است و تلاش می‌کنیم ضمن ارائه بهترین تولیدات صنایع‌دستی و بدون هیچ محدودیتی برای حضور هنرمندان و صنعتگران، نمایش پر قدرتی را در این ایام داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در پاسخ به موضوع مقابله با دلالی در حوزه صنایع‌دستی، تاکید کرد: نظارت لازم توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود و اجازه فعالیت به اماکن غیرمجاز در سطح استان داده نخواهد شد.

موضوع تبلیغات نیز از موارد دیگری بود که در این گفت‌وگوی رادیویی مطرح شد که فرمانی در پاسخ گفت: در اداره کل کمیته‌ای تشکیل شده که مبحث تبلیغات در این کمیته مطرح و تولیدات اعم از تولیدات چاپی و تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌شود، به‌عنوان مثال در این ایام سامانه کرمانشاه گشت نه تنها میراث‌فرهنگی بلکه اطلاعات همه دستگاه‌های مرتبط را در این سامانه بارگذاری کرده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

او افزود: همچنین تبلیغات محیطی نیز در دستور کار قرار دارد و مانند سنوات گذشته با جانمایی مناسب اینگونه تبلیغات در معرض دید عموم مسافران و زائرین قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه در خصوص موضوع خانه‌های مسافر و  اقامتگاه‌های بوم‌گردی و نظارت بر آن‌ها، گفت: اماکن زیر پوشش اداره‌کل که دارای مجوز هستند مورد رصد و نظارت کارشناسان اداره‌کل و سایر دستگاه‌های مرتبط هستند و اجازه کمترین تخلف داده نمی‌شود.

او تصریح کرد: کمترین تخلفات انجام شده مربوط به اماکن قانونی است و متاسفانه بیشتر مشکلات مربوط به خانه‌هایی است که به شکل غیر مجاز اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند که با همکاری دستگاه انتظامی و قضایی به شکل روتین در دست اقدام و پیگیری قانونی هستند.

ثبت جهانی محور ساسانی ، مرمت آثار و تعیین حرایم از دیگر موارد مطرح شده در این گفت‌وگوی رادیویی بود که مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به آن‌ها پاسخ داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052301206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha