کارگاه احیای رشته دارایی بافی در لاهیجان برگزار شد/ اختصاص اعتبار ۳میلیارد ریالی

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان گفت: کارگاه آموزشی احیای رشته دارایی بافی و نمونه‌سازی محصولات بامبو در لیالستان لاهیجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، مصطفی خانعلی‌نژاد دوشنبه 23 مرداد 1402 در حاشیه بازدید از کارگاه آموزش رشته دارایی بافی در خانه صنایع‌دستی لیالستان لاهیجان اظهار کرد: یکی از مأموریت‌ها و برنامه‌های راهبردی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان، احیای رشته‌های منسوخ شده در استان است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع‌دستی گیلان افزود: احیای رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گیلان در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه دارایی بافی در استان بیش از نیم قرن است که به فراموشی سپرده شده است، گفت: احیای هنر و رشته قدیمی دارایی بافی یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان است.

خانعلی‌نژاد با اشاره به اختصاص اعتبار ۳ میلیارد ریالی برای احیای دارایی بافی در لاهیجان، اضافه کرد: به همت کمیته و برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان و تخصیص اعتبار حدود ۳ میلیارد ریال، احیای رشته دارایی بافی در لاهیجان در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: کارگاه آموزشی احیای رشته دارایی بافی و نمونه‌سازی محصولات بامبو از سوی واحد آموزش، و توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در خانه صنایع‌دستی لیالستان لاهیجان برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با اشاره به استقبال خوب از کارگاه آموزشی دارایی بافی در لاهیجان اضافه کرد: در این دوره آموزشی، حدود ۲۱ هنرمند برای آموزش‌های عمومی و تخصصی در دو رشته فوق حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052401287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha