اربعین نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی دارد/ اعطای مشوق به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کردستان

استاندار کردستان گفت: به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری کردستان که در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری استان ورود کنند، مشوق‌هایی اعطا می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت‌‎وگو با میراث‌آریا اظهار کرد: استان کردستان به‌دلیل ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوان و هم‌مرز بودن با کشور عراق توانسته است در سطح کشور بسیار تأثیرگذار باشد و باید بیش‌ازپیش از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی استان استفاده کرد.

استاندار کردستان افزود: طبیعت مسحورکننده منظر جهانی (هورامان/ اورامانات) ظرفیت بی‌مانندی است که باید با برنامه‌ریزی و تلاش به محور اصلی توسعه و پیشرفت کردستان تبدیل شود.

او عنوان کرد: همچنین وجود دشت‌های حاصلخیز شرق استان، جنگل‌های بلوط در غرب کردستان، دریاچه زریوار به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین دریاچه‌های آب شیرین ایران و جهان، پارک جنگلی آبیدر و جاذبه‌های متعدد دیگر فضایی را در اختیار ما قرار داده است که بتوانیم در حوزه گردشگری فعالیت ویژه‌ای داشته باشیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد حوزه گردشگری در جای‌جای استان بیان کرد: پایه‌گذاری طرح جامع گردشگری صلوات‌آباد سنندج از جمله پروژه‌هایی است که به‌عنوان یک کار بسیار بزرگ در حال انجام است.

استاندار کردستان با بیان اینکه تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از اولویت‌های مهم استان است، گفت: ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری یکی از اولویت‌های اصلی استان است و باید برای آن برنامه‌ریزی مناسبی را انجام داد.

او یادآور شد: اقدامات بسیار قابل توجهی نیز در این حوزه با همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سفر رئیس جمهوری به کردستان و تلاش‌های خود استان صورت گرفته است.

زارعی‌کوشا در ادامه سخنانش اظهار کرد: قرار گرفتن استان کردستان و شهرستان مریوان در مسیر زائران اباعبدالله حسین(ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین تجربه در استقبال و ارائه خدمات به زائران اربعین نقاط قوت زیادی داشتیم، تصریح کرد: انتظار می‎‌رود همه‌ ارگان‌ها و سازمان‌ها، فعالان بخش خصوصی و مردم مهمان‌نواز کردستان با همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر و با حداکثر ظرفیت خود برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی(ع) بار دیگر نقش خود را در این رستاخیز اعظم ایفا کنند.

او با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی منطقه یکی از مسائل مهمی است که ما در کردستان به این مهم توجهی ویژه خواهیم داشت، یادآور شد: از خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های گروهی استان، به ویژه صداوسیما انتظار می‌رود در مسیر معرفی ظرفیت‌های استان اهتمام بیشتری داشته و این ظرفیت‌ها را در سطح ملی و منطقه‌ای آن‌گونه که هست، معرفی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402053101798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha