عملیات مرمتی در ساختمان تاریخی شهرداری ارومیه ادامه دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: فاز جدید عملیات مرمتی ساختمان تاریخی شهرداری ارومیه در سال جاری تا سه ماه دیگر ادامه دارد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به همراه حسین مهدی‌زاده، شهردار ارومیه، ۲ شهریور از روند مرمت ساختمان قدیمی شهرداری ارومیه بازدید کردند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این بازدید ضمن تشکر از مشارکت و همکاری شهرداری و شورای شهر ارومیه در اجرای پروژه‌های مرمتی از جمله مسجد جامع، بازار، بافت تاریخی و ساختمان شهرداری اظهار کرد: مرمت ساختمان شهرداری ارومیه با اعتبار این مجموعه و زیر نظر کارشناسان فنی این‌ اداره‌کل از چند ماه پیش آغاز شده است. 

مرتضی صفری افزود: عملیات مرمتی در این بنای تاریخی در چند فاز انجام می‌شود و در حال حاضر عملیات استحکام‌بخشی و به‌سازی سازه‌ای بنا، مرمت‌های تکمیلی و معماری در بخش‌های از طبقه هم‌کف در حال انجام است. 

او ادامه داد: همچنین مرمت عین به عین و بازسازی بخشی از حصار پیرامونی ساختمان از طرف خیابان شهید سلیمانی مطابق با الگوی اولیه انجام می‌شود و فازهای بعدی عملیات مرمتی این بنا در سال‌های بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060300167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha