همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی با موزه فرش ایران/ بررسی نحوه حفاظت و نگهداری از آثار

در بازدید رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از موزه فرش ایران، مباحث حفاظت پیشگیرانه، سامان‌دهی مخازن، شیوه‌های حفاظت و نگهداری آثار در این موزه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این بازدید که با حضور محمد جواد اینانلو شاهوردی مدیر موزه فرش ایران و منیژه هادیان دهکردی سرپرست پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی انجام شد، مباحث حفاظتی از جمله شیوه‌های نمایش آثار در گالری‌ها و نحوه حفاظت و نگهداری آنها در مخزن، دغدغه‌ها و چالش‌های موجود در موزه فرش ایران مورد بحث قرار گرفت.

در این بازدید بر اهمیت موضوعات حفاظت پیشگیرانه از جمله پایش عوامل محیطی، نور، دما، رطوبت نسبی و مدیریت تلفیقی آفات با حداقل مداخله در آثار تاکید شد.

سامان‌دهی مخازن و فراهم کردن شرایط مناسب برای بازرسی‌های دوره‌ای یکی دیگر از موضوعات مهم و حیاتی در حفاظت و نگهداری آثار بود که در جریان این بازدید مورد توجه مسئولان موزه قرار گرفت.

در پایان این بازدید، مصطفی ده‌پهلوان برای همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با موزه ملی فرش ایران از طریق پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060500340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha