اعتبارات ویژه‌ای برای تقویت گردشگری کرمانشاه لحاظ می‌شود/ گردشگری با همراهی مردم تبلیغات ایران هراسانه را خنثی می‌کند/ سخت کوشی مردم اورامانات بزرگترین میراث منطقه است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اعلام اینکه اعتبارات ویژه‌ای برای تقویت گردشگری استان کرمانشاه لحاظ می‌شود، گفت: توسعه گردشگری با همراهی مردم تبلیغات ایران هراسانه را خنثی و باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سید عزت الله ضرغامی روز یکشنبه ۵ شهریورماه در سفر به استان کرمانشاه در گفت‌وگویی اظهار کرد: استان کرمانشاه یک استان بسیار غنی است که به لحاظ تاریخی و داشته‌های فرهنگی و گردشگری یک ایران کوچک است که در همه حوزه‌ها از بالاترین غنا برخوردار است.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی با اولویت در اختیار استان کرمانشاه قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: اعتبارات ویژه‌ای را به عنوان مکمل اعتبارات قبلی در نظر خواهیم گرفت که به موارد اضطراری‌تر در استان سریع‌تر رسیدگی شود.

سخت کوشی میراث کهن مردم هورامان / اورامانات

مهندس ضرغامی در ادامه در خصوص منظر فرهنگی ثبت جهانی شده هورامان / اورامانات، اظهار کرد: آنچه که برای ما در اورامانات مهم است میراث‌فرهنگی ناملموس مردم سخت کوش منطقه است. به همین دلیل، ارزیابان یونسکو با همه سختگیری‌هایشان وقتی آمدند و بررسی کردند متوجه شدند که اینجا یک مکان ویژه است و با ثبت جهانی آن موافقت کردند.
او گفت: الان خدمات گردشگری منطقه خوب نیست. باید سرمایه‌گذاران را برای حضور در اورامانات دعوت کنیم که آینده خوب کرمانشاه را در نظر بگیرند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای انجام کارهای ماندگار در منطقه شکل دهند.

او افزود: با وجود اینکه زمان زیادی از ثبت جهانی منطقه نمی‌گذرد اما با تبلیغات مناسبی که انجام شده است، در سطح جهانی شناخت خوبی از هورامان / اورامانات وجود دارد.

روستای میوان یک نقطه استثنایی در کشور است

مهندس در ادامه به حوزه صنایع‌دستی اشاره کرد و گفت: در استان کرمانشاه بعضی از بخش‌ها به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی ثبت ملی شده‌اند. امروز که گیوه بافی را از نزدیک دیدیم به غیر از نودشه که شهر ملی گیوه بافی است، روستای میوان یک نقطه استثنایی در کشور برای تولید صنایع‌دستی است.

خود تحریمی آفت توسعه گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در شرایطی که لازم است اقتصاد کشور به توانمندی‌های داخلی گره بخورد، گردشگری تنها چیزی است که ربطی به تحریم ندارد و خود ما باید همت کنیم و به دور از خود تحریمی که آفت توسعه گردشگری است، حرکت کنیم.

مهندس ضرغامی افزود: برای توسعه گردشگری دستگاه‌های مختلف باید همکاری کنند زیرا گردشگری یک صنعت فرا بخشی است.

تولید انبوه محتوای گردشگری در کشور

او در بخش دیگری از سخنان خود به مساله مهم تبلیغات گردشگری اشاره کرد و گفت: در حوزه تبلیغات گردشگری باب جدیدی را باز کرده‌ایم و در فضای مجازی تولید انبوه ویدیوها و بسته‌های هنرمندانه اطلاع‌رسانی در حد خیلی خوبی الان تولید و منتشر شده است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تصریح کرد: در سطح جهانی نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم. برای مثال با وجود اعتبارات محدودی که وزارتخانه دارد در جشنواره فیتور اسپانیا و جشنواره گردشگری روسیه غرفه جمهوری اسلامی با محوریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان غرفه برتر شناسایی و معرفی شد.

او تاکید کرد: اگر اعتبارات مناسب داشته باشیم بیش از ۱۰ نمایشگاه مشهور بین‌المللی هست که باید شرکت کنیم.

مهندس ضرغامی با تاکید بر اینکه دولت برای تقویت حوزه گردشگری اهتمام لازم را دارد، گفت: باید حداکثر استفاده را از نمایشگاه‌های بین‌المللی ببریم.

نقش مردم در کم رنگ کردن تبلیغات ایران هراسانه

او در ادامه ابراز امیدواری کرد با آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد و توجهی که افکار عمومی به این مساله دارد بتوان فضای مناسبی را برای توسعه گردشگری فراهم کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه امنیت و دور کردن ذهن مردم دنیا نسبت به ایران هراسی خیلی مهم است، تاکید کرد: گردشگری احتیاج به امنیت دارد و خود مردم باید کمک کنند که توطئه‌ها و تبلیغات ایران هراسانه را خنثی کنیم. زیرا این رفتار خود مردم است که می‌تواند دشمن را مایوس و خنثی کند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در سفر یک روزه به استان کرمانشاه از منطقه جهانی منظر فرهنگی هورامان/ اورامانات در این استان از جمله شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060600372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha