اجرای ۱۶ عملیات مرمتی پس از جذب اعتبارات لازم در کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از اجرای ۱۶ عملیات مرمتی در شهرستان تاریخی کاشان پس از جذب اعتبارات لازم خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا با اعلام این مطلب گفت: خوشبختانه با توجه به پیگیری‌های انجام‌ شده اعتباری بالغ‌بر ۹۶ میلیارد ریال از محل سفر رئیس‌جمهوری، تملک دارایی و بودجه ملی باهدف صیانت از میراث‌فرهنگی ارزشمند فرهنگی شهرستان کاشان اختصاص یافت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: با تخصیص این مبلغ، ۱۶ عملیات مرمتی قابل‌توجه در سطح شهرستان آغاز شد که توسط کارشناسان این اداره به‌صورت مداوم پیشرفت این عملیات‌های مرمتی بررسی می‌شود.

او افزود: سامان‌دهی، مرمت و توسعه بابا افضل مرق یکی از عملیات‌های مرمتی شهرستان است که علاوه بر عملیات‌های مرمتی مختلف، به صحن اصلی این امام‌زاده ۲۰۰ مترمربع الحاق خواهد شد.

دانایی نیا تصریح کرد: مرمت گنبد امام‌زاده ازوار از توابع این شهرستان و اجرای طرح سامان‌دهی روستای تاریخی پنداس از دیگر عملیات‌های قابل‌توجه مرمتی در سطح شهرستان کاشان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان تأکید کرد: خوشبختانه با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستان و اراده ایجادشده در میان مدیران شهری، امید می‌رود تا در آینده نزدیک علاوه بر اجرای طرح‌های مختلف مرمتی و بهسازی، برنامه‌های فرهنگی و آیینی و همچنین جشنواره‌های مختلفی را به‌منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری و متعاقباً توسعه اقتصادی مردم منطقه شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha