اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای مرمت قلعه دختر و اردشیر کرمان

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای مرحله اول عملیات مرمت قلعه دختر و قلعه اردشیر کرمان اختصاص داده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی دوشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۲ با اشاره به اینکه مرمت کامل این ۲ قلعه نیاز به بودجه زیادی دارد اظهار کرد: طرح مرمت قلعه اردشیر و قلعه دختر کرمان در مرحله فراخوان پیمانکار است که پس از انجام تشریفات انتخاب پیمانکار، عملیات مرمت آن آغاز می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه بقایای خشتی قلاع اردشیر و دختر کرمان در طرح مرمت بازسازی می‌شود افزود: شهرداری کرمان نیز در کنار مرمت، ساماندهی و محوطه‌سازی اراضی اطراف قلعه دختر و قلعه اردشیر را انجام می‌دهد.

او به تعدیل محدوده قلعه اردشیر و قلعه دختر اشاره و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ حریم و محدوده قلعه‌های اردشیر و دختر کرمان برای کم کردن مشکلات اجتماعی این منطقه بازنگری و تعدیل شده است.

شفیعی بیان کرد: بخشی از سازه ساخته شده شامل دکل‌های مخابراتی و صدا و سیما بر روی قلعه دختر و اردشیر جمع‌آوری شده و در مراحل بعدی به صورت کامل جمع‌آوری خواهد شد.

او در ادامه به باغ سالار کلانتر کرمان و متوقف شدن مرمت این باغ به دلیل مشکلات مالی اشاره کرد و گفت: مرمت این بنا از سال ۹۸ با اعتبار ۳میلیارد ریالی میراث‌فرهنگی آغاز شد و ادامه کار با بودجه مالک پیش رفت که تا پس از اتمام به مجتمع گردشگری و تفریحی تبدیل شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: اما به دلیل تامین نشدن منابع توسط متولی و مجری این بنا، عملیات مرمت فعلا متوقف شده که پس از برطرف شدن این مشکلات کار دوباره آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061300914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha