امامزاده عبدالله نارتیچ بم مرمت می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت و احیای امامزاده عبدالله نارتیچ بم با همکاری اوقاف خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمدعلی کدوری دوشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ به نشستی با امام جمعه و فرماندار شهرستان بم اشاره و اظهار کرد: در این نشست در خصوص نحوه مرمت و احیای مقبره امامزاده عبدالله نارتیچ گفت‌وگو و مقرر شد کارگروهایی با حضور کارشناسان اوقاف و میراث‌فرهنگی برای آغاز عملیات مرمت این امامزاده تشکیل شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: قدمت این امامزاده به دوره اسلامی باز می‌گردد و در تلاشیم با همکاری دستگاه‌های مرتبط هرچه سریعتر این عملیات را به نتیجه برسانیم.

او به مرمت مسجد وکیل و سایر بناهای تاریخی شهرستان بم با همکاری فرمانداری و اوقاف اشاره و بیان کرد: این شهرستان با داشتن ارگ تاریخی و سایر آثار تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم بم را به روزهای اوج خود برسانیم.

کدوری خاطرنشان کرد: ارگ تاریخی بم تاکنون در هنگام روز میزبان علاقمندان بود ولی در حال حاضر در هنگام شب نیز می‌تواند پذیرای گردشگران باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062001230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha