گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی(ع) می‌شود

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه این استان یازدهم مهرماه میزبان بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی(ع) است، گفت: باید تمام توان خود را برای برگزاری باشکوه این اجلاس جهانی و معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌ها و داشته‌های معنوی و ارزشمند استان بکار بگیریم.

به‌گزارش میراث‌آربا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه 19 مرداد 1402 در حاشیه نشست شورای سیاستگذاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام، پرچم امام حسین (ع) را تحویل گرفتیم و با مکاتباتی تلاش شد تا بیستمین اجلاس در استان برگزار شود که این مهم محقق شد.

استاندار گیلان اضافه کرد: با برگزاری نشست‌های مختلف و تشکیل کارگروه‌هایی به صورت عملیاتی و راهبردی اکنون مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شده که این برنامه یازدهم مهر ۱۴۰۲ در گیلان برگزار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه های بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام به تدریج اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: با کمک‌ مردم استان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجلاس تلاش خواهیم کرد تا در تاریخ گیلان ماندگار شود.

او بیان کرد: چنین اجلاس مهم و ارزشمند شاید ۳۰ یا ۴۰ سال یک بار در گیلان اتفاق بیفتند، از این رو به عنوان خدمتگزار مردم این توفیق را داریم تا از همه ظرفیت‌های مردمی، دولتی و دستگاه‌ها برای برگزاری این اجلاس استفاده کنیم و بتوانیم پیام خوبی را به آحاد جامعه و جهانیان برسانیم، همانطور که مردم در اربعین حماسه آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در سخنان کوتاهی در جمع خبرنگاران گفت: افتخار می‌کنیم که میزبان پیرغلامان دنیای اسلام هستیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی اظهار کرد: در بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام، مداحان اهل بیت (ع) که سالیان سال در ستایش اهل بیت تلاش کردند، تکریم می‌شوند.

او به ارادت ویژه و خاص مردم متدین گیلان به اهل بیت (ع) در طول تاریخ و پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی مردم این استان اشاره کرد و گفت: گیلان از دیرباز در ولایت‌پذیری و استقبال مردم این سامان از مکتب تشیع سابقه درخشان دارد و این دیار لبریز از عشق به ائمه اطهار و معنویت بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha