مسجد شیخ لطف‌الله میزبان هنرمندان سوگواره رضوی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از میزبانی هنرمندان خوشنویس شرکت‌کننده در جشنواره سوگواره جلوه‌های رضوی در مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان امروز ۲۲ شهریورماه با اعلام این مطلب گفت: با توجه به همکاری‌های این اداره‌کل با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سوگواره جلوه‌های رضوی در هنر ثلث نگاری در مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این همایش در طی ۴ روز و با بررسی آثار هنرمندان خوشنویس مدفون در مجموعه فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان و همچنین نشست هنرمندان و صاحبان اندیشه در خصوص نقش هنر در زنده نگاه‌داشتن یاد امام هشتم شیعیان(ع) برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از مهم‌ترین بخش‌های این گردهمایی فرهنگی، حضور هنرمندان خوشنویس در قالب خوشنویسی در هنر خط ثلث در مسجد شیخ لطف‌الله و نگارش فرازهایی از حدیث سلسله الذهب است که به مناسبت شهادت هشتمین پیشوای شیعیان جهان در این مکان تاریخی و مذهبی به میزبانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062201321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha