قدردانی نماینده مجلس از وزارت میراث فرهنگی برای ثبت جهانی «کاروانسرها»

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی از تلاش‌های «مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قائم‌مقام این وزارتخانه، «دکتر علی دارابی» در زمینه ثبت جهانی کاروانسراها تقدیر و تشکر به عمل آورد.

به گزارش میراث آریا، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم شریف فریمان و سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های «مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و قائم‌مقام این وزارتخانه، «دکتر علی دارابی» در زمینه ثبت جهانی کاروانسراها تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی ضمن ابراز خرسندی از ثبت دو کاروانسرای «رباط شرف» و «فخرداوود» در چهل‌وپنجمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو خاطرنشان کرد: در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های مکرر کاروانسراهای رباط شرف سرخس و فخر داوود بخش احمدآباد از بین ۲۰۰ کاروانسرا در این لیست قرار گرفته‌اند و بازدید کارشناسان یونسکو در پائیز سال 1400  نیز از کاروانسراهای رباط‌شرف و فخرداوود صورت گرفته بود. این مهم در سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان نیز مورد تاکید قرار گرفته‌بود.

در این اجلاس که روز یکشنبه، ۲۶ شهریور (۱۷سپتامبر ۲۰۲۳) در شهر ریاض عربستان برگزار شد پرونده کاروانسراهای ایران (مجموع ۵۴ کاروانسرای تاریخی) بررسی و با تصویب اعضای کمیته به عنوان بیست و هفتمین میراث فرهنگی ملموس ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد.

ایران تاکنون ۲۶ اثر تاریخی و طبیعی خود را در یونسکو ثبت کرده بود که با ثبت کاروانسراهای ایران شمار میراث فرهنگی جهانی ایران به ۲۷ اثر رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha