انتقاد به جای خوشحالی در ثبت جهانی یک اثر رفتار حرفه‌ای یک رسانه نیست

به دنبال انتشار خبری در پایگاه خبری «قم پویا»  با عنوان «کارنامه ناموفق اداره کل میراث فرهنگی قم» اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم توضیحاتی را درباره این خبر منتشر کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، انتشار این خبر در این پایگاه خبری به همراه انتقاد ازثبت جهانی کاروانسرای دیرگچین است که درج این خبر و انتقاد به جای خوشحالی از این اتفاق ارزشمند، به نظر نمی‌رسد یک رفتار حرفه ای از سوی یک رسانه باشد.

این خبر انتقادی در حالی در این پایگاه خبری منتشر می‌شود که تمام علاقه‌مندان و دوستداران حوزه میراث فرهنگی از ثبت جهانی 54 کاروانسرای تاریخی ایران خوشحال هستند و در این میان ثبت جهانی کاروان دیرگچین استان قم به عنوان مادر کروانسراهای تاریخی جای خوشحالی و مسرت دارد و در راس 54 کاروانسرای ثبت جهانی شده این نام کاروانسرای دیرگچین است که می‌درخشد.

این همه در حالی است که این اداره کل در سایر حوزه‌ها نیز در ماه های گذشته دارای کارنامه درخشانی است که از آن جمله می توان به فعالیت های چشمگیر این اداره کل در دو ماه اخیر و میزبانی و پذیرایی شایسته از زائران داخلی و خارجی اربیعن اشاره کرد.

در همین حال نظارت مستمر بر مجتمع های بین راهی، رستوران ها، هتل ها و واحدهای اقامتی و دقت نظر در رعایت دستورالعمل های ابلاغی از جمله نرخنامه، از دیگر فعالیت های مهم این اداره کل است.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم همچنین در کنار تلاش برای ثبت جهانی کاروانسرای دیرگچین، نسبت به برطرف شدن مشکل تپه تاریخی قلی درویش تلاش کرده است که حضور و بازدید میدانی استاندار وقت از این تپه تاریخی در دو ماه اخیر گواه این تلاش است.

همکاری و تعامل با دستگاه های مختلف از جمله اداره کل اوقاف استان برای برطف شدن مشکلات مرتبط با آثار تاریخی از  دیگر اقدانات مهم این اداره‌کل است.

این درحالی است که با تلاش های این اداره کل قم از یک مقصد در حال تبدیل شدن به یک مبدا گردشگری است و میزان ماندگاری زائران و مسافران در این اسان افزایش یافته به گونه‌ای که در تعطیلات دهه پایانی ماه صفر ظرفیت واحدهای اقامتی این استان صد در صد تکمیل شد.

در کنار تلاش این اداره کل در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، تلاش ها برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی را نیز نباید فراموش کرد به گونه‌ای که علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها برای حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‌های مختلف، نمایشگاه صنایع دستی در استان نیز برگزار شده است.

آخرین خبر خوش مرتبط با این اداره کل ثبت جهانی کاروانسرای دیرگچین است که خوشحالی علاقه مندان به حوزه میراث فرهنگی را به دنبال دارد با این حال، پایگاه خبری قم پویا به جای خوشحالی از این دستاورد مهم به انتقاد از عملکرد این اداره کل پرداخته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070100022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha