برگزاری نمایشگاه‌های میراثی در نقاط مختلف تهران با بهره‌گیری از آرشیو اسنادی کاخ گلستان

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، از برگزاری نمایشگاه‌های میراث فرهنگی در نقاط مختلف تهران با بهره‌گیری از آرشیو اسنادی کاخ گلستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، آفرین امامی با بیان این مطلب عنوان کرد: این مجموعه جهانی در راستای همکاری با نهادهای فرهنگی و میراثی، به مانند ادوار گذشته، از آرشیو تاریخی کاخ گلستان، اسناد، تصاویر و آثار نسخ خطی در اختیار این نهادها برای برگزاری نمایشگاه‌ها مختلف ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برخی از این نمایشگاه‌ها که با همکاری کاخ گلستان برگزار می‌شود، افزود: از جمله این نمایشگاه‌ها می‌توان به نمایشگاهی به مناسبت هفته گردشگری در سطح شهر پردیس اشاره کرد که 24 تصویر به همراه نشان‌های قاجار و 18 عکس از مراسم تعزیه و تکیه دولت و تکایا و همچنین 14 تصویر از قرآن‌های ثبت ملی به صورت تخته شاسی در اختیار میراث فرهنگی شهر پردیس قرار گرفته است.

امامی ادامه داد: همچنین به مناسبت هفته گردشگری، صندوق توسعه و احیا، مستقر در عمارت تاریخی مسعودیه، با دریافت عکس‌های این عمارت تاریخی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، نمایشگاهی برگزار خواهد کرد.

وی افزود: در این زمینه تجربه برگزاری چنین نمایشگاهی نیز چندی قبل با برگزاری «آیین‌های عاشورایی تهران با نگاهی ویژه به شمیران» در کاخ نیاوران صورت پذیرفت که در این زمینه مجموعه ای از عکس و سند تکایای شمیران متعلق به آرشیو مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان که در آن آیین‌ها و بناهای تکیه‌های شمیران، که در دوران قاجار از سوی عکاسان آن زمان ثبت شده بود به نمایش گذاشته شده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان خاطرنشان کرد: تمام این همکاری‌ها در راستای معرفی مکان های تاریخی و فرهنگی با محوریت روایت گری برای افزایش دانش میراثی گردشگران و مردم است‌.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070500204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha